شهرداری‌ها سهم خود را به کتابخانه‌های خراسان شمالی پرداخت نمی‌کنند

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی گفت: شهرداری‌های استان به جز بجنورد و اسفراین در پرداخت سهم نیم درصدی خود به این اداره کل کوتاهی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، مهدی آریان ظهر امروز _ شنبه بیست و هفتم مرداد_ در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: با حمایت‌های مسئولان ارشد در شورای برنامه ریزی استان از محل اعتبارات تملک و دارایی استان، اعتبارات خوبی به کتابخانه ها اختصاص یافته است.

وی افزود: فاز دوم کتابخانه مرکزی بجنورد هنوز اجرایی نشده در حالی که کوچک‌ترین فضای کتابخانه ای، متعلق به این کتابخانه است.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی تصریح کرد: سرانه فضای کتابخانه های مرکزی در کشور هفت هزار متر مربع است اما کتابخانه مرکزی بجنورد ۵ هزار متر مربع است لذا نیازمند حمایت‌های استاندار هستیم.

آریان اضافه کرد: بهره‌مندی از ظرفیت مازاد دستگاه‌های اجرایی برای استفاده به عنوان کتابخانه هم می‌تواند ما را در رفع مشکلات این حوزه کمک کند و در سال جاری دو پروژه ناتمام کتابخانه‌های شهر تیتکانلو و سنخواست به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: بعضی شهرداری‌های استان به جز بجنورد و اسفراین در پرداخت سهم نیم درصد خود به این اداره کل کوتاهی می‌کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های خراسان شمالی گفت: شهرداری‌ها با پرداخت نکردن سهم نیم درصدی خود، کتابخانه‌ها را با مشکلاتی مواجه کردند و باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.

کد خبر 781939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.