سند ملی مطالعه مفید در خراسان شمالی بومی‌سازی شود

استاندار خراسان شمالی با اشاره به لزوم توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌های استان گفت: سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید باید بومی‌سازی شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر امروز _شنبه بیست و هفتم مرداد_ در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از افتخارات رئیس جمهور شهید در حوزه کتابخوانی، سند ملی خواندن و ترویج مطالعه مفید بود؛ ضروری است تا این سند در خراسان شمالی بومی‌سازی شود.

وی افزود: توجه به کتابخوانی در سرلوحه اقدامات قرار گرفته است و باید این روند به منظور افزایش فرهنگ عمومی تداوم پیدا کند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در توسعه کتابخانه‌ها باید سهم بیشتری داشت، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه زیرساخت‌ها در دستور کار قرار گیرد.

حسین‌نژاد با اشاره به استیجاری بودن محل اداره کل کتابخانه های استان، تصریح کرد: استیجاری بودن محل اداره کل کتابخانه دغدغه است اما به صورت موقت می‌توان از فضای کتابخانه مرکزی بهره گرفت و این موضوع مختص اداره کتابخانه ها نیست تا به مرور زمان ساختمان جدید با کمک اعتبارات و خیرین احداث شود.

وی گام اول تحقق فرهنگ کتابخوانی را با کمک رسانه‌ها و فضای مجازی دانست و گفت: این مهم بر عهده دستگاه‌های متولی فرهنگی است.

کد خبر 781914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.