ورود سامانه بارشی به آسمان کهگیلویه و بویراحمد

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته‌جاری به استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، ولی بهره‌مند، امروز_ شنبه بیست‌وهفتم مرداد_ در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد باران‌های موسوم به مونسونی از روز دوشنبه، بیست‌ونهم مرداد استان را فرا می‌گیرد.

وی افزود: سامانه بارشی یاد شده در ساعت‌های بعدازظهر به مدت یک هفته در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد به ویژه بخش سردسیری استان فعالیت خواهد کرد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: احتمال آب‌گرفتگی محلی در دامنه‌ها و ارتفاعات، امکان خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی از اثرات پیش‌بینی شده در پی ورود این سامانه به استان است.

وی از شهروندان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین گردشگران خواست تا در مدت زمان فعالیت سامانه یاد شده از توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری و درباره عبور از رودخانه‌ها و همچنین انجام فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

بهره‌مند خاطرنشان کرد: خودداری از چرای دام در بستر رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و انتقال محصولات برداشت شده به محل‌های دارای سقف از دیگر توصیه‌ها برای کاهش میزان خسارت‌های احتمالی پدیده‌های جوی چند روز آینده است.

وی با بیان اینکه کاهش دو تا سه درجه سانتیگراد دمای هوا از دیگر پیامدهای این سامانه در استان است، افزود: حداکثر دمای هوای شهر یاسوج که در شبانه‌روز گذشته ۳۷ درجه سانتیگراد ثبت شده در روز چهارشنبه هفته جاری به ۳۵ درجه کاهش پیدا می‌کند.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشینه دمای مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد که در شبانه‌روز گذشته در برخی مناطق ۴۳ درجه بود، در روزهای پایانی هفته جاری به ۴۰ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 781854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.