افزایش حجم گردوغبار در هوای مشهد از ظهر امروز

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود از ظهر امروز، حجم گردوغبار در هوای کلانشهر مشهد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی محیط زیست استان، مهدی الله‌پور اظهار کرد: گردوغبار واردشده به خراسان‌رضوی و شهرستان‌های درگز، کلات و سرخس از کانون صحرای قره‌قوم در کشور ترکمنستان است و تا ظهر امروز این آلاینده به مشهد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روز گذشته نیز هوای مشهد در شرایط آلوده قرار داشت، افزود: اکنون کیفیت هوا سالم است اما از ظهر امروز، وضعیت متفاوتی را خواهیم داشت و توصیه می‌شود موارد خودمراقبتی را رعایت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌رضوی توصیه کرد: شهروندان شهرهای آلوده علاوه بر رعایت بحث حفاظت فردی و استفاده از ماسک، با محدودکردن یا حذف ترددهای غیرضروری در سطح فضای باز و حتی تردد با وسیله نقلیه شخصی از درگیرشدن با پیامدهای پدیده گردوغبار پیشگیری کنند.

الله‌پور افزود: ترددنداشتن افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سال‌خورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به‌شدت توصیه می‌شود و باید از پیاده‌روی و انجام ورزش‌های عمومی در فضای باز خودداری شود و خرید یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

کد خبر 781839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.