بخشش قاتل به عشق امام حسین(ع) در شادگان

رئیس توسعه‌ حل اختلاف استان خوزستان گفت: با پیگیری‌های توسعه‌ حل اختلاف خوزستان، خانواده‌ مقتول به عشق امام حسین(ع) از قصاص صرف نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی امروز _شنبه بیست و هفتم مرداد_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: چهار سال پیش نزاعی بین دو طایفه در شادگان رخ داد که منجر به قتل یک خانم شد و این حادثه باعث تشدید اختلاف بین این دو طایفه گردید.

وی افزود: قاتل پس از طی مراحل قانونی، به قصاص نفس محکوم شد و با توجه به ابراز ندامت و پشیمانی وی از بزه خود، اعضای شعبه ۲۹ شورای حل اختلاف مجتمع شماره ۴ اهواز با بهره گیری از ظرفیت بزرگان و مصلحین و تشکیل چندین جلسه با اولیای دم، زمینه رضایت و صلح و سازش را فراهم کردند.

رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان از اقدام شایسته و ماندگار خانواده مقتول که به عشق امام حسین (ع) از قصاص قاتل صرف نظر کردند، صمیمانه تقدیر و خاطرنشان کرد: مردم خوزستان همواره در گذشت و بخشش، صلح و سازش و دوستی و همچنین استقرار صلح با توجه به ارادت خاصی که به اهل بیت علیهم السلام دارند، در سطح کشور سرآمد هستند و امیدواریم در پویش «به عشق امام حسین (ع) می‌بخشم» در صلح و سازش پرونده‌ها حقوقی و قضائی خوش بدرخشند.

حجت الاسلام امانت بهبهانی با بیان اینکه ایمان و اعتقادات مردم باعث گسترش فرهنگ بسیار ارزشمند صلح و سازش در کشور شده است، عنوان کرد: ارزش و اهمیت ایجاد صلح و سازش میان افراد جامعه و رفع خصومات میان مردم آثار مفیدی را به‌دنبال خواهد داشت و موجب تحکیم، تقویت، برادری و دوستی در جامعه خواهد شد.

کد خبر 781808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.