هیچ‌کدام از تیم‌ها به شرایط ایده‌آل نرسیده‌اند

کارشناسان فوتبال کشورمان بر این باور هستند که بازی‌های هفته نخست لیگ‌برتر نشان می‌داد هیچ کدام از تیم‌های لیگ‌برتری به شرایط ایده‌آل نرسیده‌اند و در این میان از پرسپولیس به عنوان تیم خوش شانس و از ذوب آهن به عنوان تیمی منطقی یاد کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته نخست رقابت‌های لیگ‌برتر طی دو روز گذشته برگزار شد و در همان هفته ابتدایی پرسپولیس که به عنوان یک مدعی پا به میدان گذاشت برابر ذوب‌آهن به تساوی رسید، استقلال نیز در تقابلی حساس موفق شد شمس آذر را متوقف کند.

سپاهان و تراکتور نیز مقابل چادرملو اردکان و مس رفسنجان به پیروزی رسیدند و این در حالی است که محرم نویدکیا در آستانه تقابل با پرشورهای تبریزی متوجه شد بعضی از مهره‌های کلیدی خود را در اختیار ندارد و با یک لیست ۱۳ نفره آماده این بازی شد.

استقلال بازی شش امتیازی را برد

محمد نوری، کارشناس فوتبال درباره عملکرد استقلال در هفته اول لیگ‌برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: هفته اول تا چهارم بازه‌ای است که به رغم اهمیت بسیار، زمان رسیدن تیم‌ها به شرایط ایده‌آل است و در هفته نخست شاهد امتیاز از دست دادن قرمزپوشان و پیروزی استقلال بودیم.

وی می‌افزاید: به دلیل اینکه آبی‌پوشان چند مهره کلیدی خود را در اختیار نداشتند، اما در این بازی به پیروزی رسیدند می‌توان گفت تقابل آن‌ها شش امتیازی بود و بدون تردید با اضافه شدن مهره‌های دیگر شاگردان نکونام عملکرد بهتری نیز خواهند داشت.

اهمیت VAR درک شد

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به اهمیت VAR در هفته نخست خاطر نشان می‌کند: سال‌ها است که فریاد می‌زنیم برای جلوگیری از ضایع شدن حق تیم‌ها از VAR استفاده کنید و در هفته نخست دیدیم که تا چه میزان کمک داور ویدئویی تأثیر گذار بود و حتی روی گل دوم آبی‌ها بسیار مؤثر ظاهر شد.

وی ادامه می‌دهد: بازیکنانی که به استقلال اضافه شده‌اند سبک بازی این تیم را تغییر داده‌اند و از نظر من رامین رضائیان و اسلامی از بهترین بازیکنان زمین در جدال با شمس آذر قزوین بودند.

از پرسپولیس خوش‌شانس تا ذوب‌آهن منطقی

پرسپولیس این فصل تحت فشار است

نوری در تشریح عملکرد پرسپولیس تصریح می‌کند: پرسپولیس در بازی اول خود نمایش قابل توجهی ارائه نداد، در هر صورت استفاده از VAR این تیم را تحت فشار می‌گذارد چراکه در فصل‌های گذشته با کمک‌های خارج از مستطیل سبز به عنوان تیم پیروز از زمین بازی خارج شده‌اند و از همین‌رو در فصل جاری با بدشانسی روبه‌رو شده‌اند.

وی اضافه می‌کند: سپاهان و تراکتور عملکرد مطلوبی داشتند و از نظر من می‌توانند جزو تیم‌های مدعی باشند، از نظر من فشردگی بازی‌ها و حضور سپاهان و تراکتور موجب می‌شود فصل سختی پیش‌روی سرخابی‌ها باشد.

خیبر و چادرملو پدیده‌اند

کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد تیم‌های تازه وارد لیگ برتر بیان می‌کند: چادرملو و خیبر در هفته اول بسیار خوب ظاهر شدند و از نظر من پتانسیل این را دارند که جزو پدیده‌های لیگ بیست و چهارم باشند و بدون شک هر تیمی کار دشواری برابر آن‌ها خواهد داشت.

از پرسپولیس خوش‌شانس تا ذوب‌آهن منطقی

در هفته نخست تیم‌ها آماده نبودند

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال درباره جدال‌های هفته اول به خبرنگار ایمنا می‌گوید: برنامه‌ریزی‌های فصل گذشته موجب شد زمان پایان لیگ بیست و سوم با زمان آغاز لیگ بیست و چهارم ناهماهنگ باشد و به همین دلیل شب گذشته بسیاری از تیم‌ها آمادگی لازم را نداشتند.

وی می‌افزاید: پس از پایان یک فصل، شش تا هشت هفته باید بازیکنان استراحت کنند، اما چنین مسئله‌ای اتفاق نیفتاد و برای تیمی همچون سپاهان وضعیت پیچیده‌تر بود چراکه بازی‌های حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را در این مدت پشت سر گذاشت.

از پرسپولیس خوش‌شانس تا ذوب‌آهن منطقی

ذوب‌آهن منطقی بازی کرد

چرخابی بیان می‌کند: نباید انتظار داشته باشیم تمام تیم‌ها در هفته نخست آمادگی بالایی داشته باشند و این مورد حتی در چادرملو نیز به چشم می‌خورد.

وی پیرامون عملکرد ذوب‌آهن خاطر نشان می‌کند: ذوب‌آهن برابر پرسپولیس یک بازی منطقی را ارائه داد و به آنچه می‌خواست دست پیدا کرد، سبز پوشان از نظر آمادگی و قدرتی ضعیف‌تر از پرسپولیس بودند، اما با ارائه یک بازی منطقی و دفاع کامل موفق شدند علاوه بر زدن گل در دقایق ابتدایی به نتیجه‌ای مطلوب برسند، هرچند در ضدحملات ناموفق عمل کردند.

تراکتور می‌باخت جای تعجب داشت

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون تقابل تراکتور و مس بیان می‌کند: مس رفسنجان نزدیک به ۱۰ بازیکن خود را در اختیار نداشت و در آستانه تقابل با تراکتور چنین اتفاقی رقم خورد. بدون تردید این موارد تأثیر بسیاری روی عملکرد تیمی دارد چراکه محرم نویدکیا برای تمام دقایق بازی برنامه داشته است، اما نتوانسته برنامه‌های خود را پیاده کند.

وی اضافه می‌کند: اگر تراکتور پیروز میدان نمی‌شد باید تعجب می‌کردیم و از همین‌رو اعتقاد دارم این بازی برای مس شبیه به یک مسابقه تدارکاتی بود تا نویدکیا بتواند به مهره‌های ذخیره خود بازی بدهد.

چرخابی در پایان تاکید می‌کند: تمام مربیان در هفته‌های اول از یک جمله کلیشه‌ای استفاده می‌کنند و می‌گویند به شرایط آرمانی نرسیده‌ایم در حالی که مقصر این موضوع یا برنامه‌ریزی اشتباه سازمان لیگ یا برنامه نامناسب باشگاه برای مربی یا اطلاع نداشتن مربی از بازه زمانی شش تا هشت هفته‌ای است.

از پرسپولیس خوش‌شانس تا ذوب‌آهن منطقی

کد خبر 781782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.