خدمت‌رسانی به سبک جدید در موکب مسلم ابن‌عقیل

این روزها جوانان گروه جهادی شهید کمالی در موکب مسلم ابن‌عقیل (ستاد خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان) در شهر کربلای معلی، با تولید یخ قالبی و توزیع آن بین موکب‌ها؛ مرهمی بر عطش زوار امام حسین (ع) هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایمنا به کربلای معلی، اینجا موکب مسلم ابن‌عقیل یا همان ستاد خدمت‌رسانی شهرداری اصفهان در شهر کربلای معلی است؛ هر گوشه و کنار این موکب افرادی برای خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) در حال فعالیت هستند.

از میان افراد و قسمت‌های مختلف موکب عبور می‌کنم؛ در حین مسیر صدایی نظرم را جلب می‌کند، به سمت صدا حرکت می‌کنم تا اینکه به جمع جوانان نوزده، بیست ساله‌ای نزدیک می‌شوم که اطراف یک دستگاه مشغول فعالیت هستند.

یکی از جوانان می‌گوید که این دستگاه یخ‌سازی است، اما در حیرت مانده‌ام که این چه دستگاه تولید یخی است که تا این اندازه گرما تولید می‌کند!

تعدادشان حدود ۱۰ نفر است؛ متوجه می‌شوم که آن‌ها گروه جهادی هستند که از محله ملک‌شهر اصفهان به شوق تولید و عرضه رایگان یخ برای موکب‌های شهر کربلا، به موکب مسلم بن‌عقیل که پاتوق خدمت‌رسانی به زائران امام حسین (ع) است، آمده‌اند.

آن‌ها در طول روز طی سه شیفت حدود سه تا سه‌ونیم تن یخ تولید می‌کنند و دمای این دستگاه یخ‌ساز را به منفی ۱۰ تا ۱۵ درجه زیر صفر می‌کشانند، اما خودشان طی پنج ساعتی که منتظر تولید یخ هستند، زیر گرمای توربین‌های این دستگاه دمای حدود ۵۰ درجه را تجربه می‌کنند.

فعالیت عاشقانه آن‌ها برای امام حسین (ع) غیرقابل توصیف است و از فعالیتشان برایم جز خوبی نمی‌گویند و تنها موضوعی که آن‌ها را اذیت می‌کند؛ قطعی برق و به‌تاخیر افتادن زمان خدمت‌رسانی به موکب‌ها است.

وقتی جوانان با قالب‌های یخ برطرف کننده عطش زائران می‌شوند

امیرحسین کشاورز جوان فعال این حوزه برایم از فرایند تولید یخ توسط این دستگاه می‌گوید: «دستگاه‌های یخ ساز قالبی در روش تولید یخ معمولاً تفاوت‌های اندکی با هم دارد و اساس کار تمام آن‌ها مشابه یکدیگر است.

وی در ادامه به جزئیات پیچیده تولید یخ اشاره کرده و توضیح می‌دهد: قالب‌های یخ پس از آماده شدن به بیرون از مخزن منتقل می‌شود و برای جدا شدن راحت یخ از قالب، قالب‌ها ابتدا برای مدت کوتاهی در یک وان آب گرم قرار می‌گیرد و سپس قالب‌ها چرخانده شده و یخ‌های مکعبی شکل به آسانی از آن‌ها خارج می‌شود.

وقتی جوانان با قالب‌های یخ برطرف کننده عطش زائران می‌شوند

به گزارش ایمنا، با توجه به اینکه اربعین سال جاری در فصل گرما است و مسئولان نیز نسبت به گرمازدگی هشدار داده‌اند، فعالیت این جوانان در راستای تولید یخ بسیار مؤثر است و همکاری شهرداری اصفهان با این جوانان (در حوزه برق، حمل‌ونقل، مکان و سایر موارد) تأثیر بسزایی در جلوگیری از گرمازدگی زائران امام حسین (ع) دارد.

کد خبر 781645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.