صدور هشدار زرد هواشناسی در خراسان رضوی

اداره هواشناسی استان خراسان رضوی، امروز با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را برای استان اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، اداره هواشناسی استان، امروز _جمعه بیست و ششم مرداد_ با صدور اطلاعیه‌ای، هشدار هواشناسی زرد را برای استان اعلام کرد.

در این متن هشدار آمده است: براساس آخرین بروزرسانی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی با توجه به تقویت سامانه ناپایدار تأثیر گذار بر روی استان خراسان رضوی انتظار می‌رود:

(الف) از اواخر وقت امشب ۱۴۰۳/۰۵/۲۶ و طی فردا شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ نیمه شمالی استان خراسان رضوی تحت تأثیر سیستم بارشی قرار می‌گیرد که شاهد وقوع بارشهای رگباری توأم با رعدوبرق با احتمال بارش تگرگ خواهیم بود در ناحیه شمال غرب و نوار شمالی استان، روانآب آبگرفتگی و احتمالاً سیلاب رخ خواهد داد.

(ب) گرادیان فشار هوا همچنان باعث افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز و انتقال ذرات به سایر نواحی و کاهش کیفیت هوا و میدان دید می. گردد کیفیت هوا در نیمه شمالی مرکزی و برخی از نواحی غربی امشب تا قبل از ظهر فردا ۱۴۰۳/۰۵/۲۷ روند کاهشی خواهد داشت.

اما بر اساس مدل‌های هواشناسی پیش بینی می‌شود مجدداً از ظهر فردا (شنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۷) با افزایش شدت وزش باد در نواحی بادخیز استان که همراه با گردوخاک و احتمال بروز خسارت خواهد بود شاهد انتقال ذرات گردوغبار به سایر نواحی استان و کاهش کیفیت هوا در غالب نقاط استان خراسان رضوی و مشهد مقدس باشیم. این وضعیت طی روز یکشنبه ۱۴۰۳/۰۵/۲۸ نیز کیفیت هوا در برخی از ساعات در شرایط ناسالم قرار خواهد داشت. لذا هشدار شماره ۱۱ با سطح نارنجی به حضور ارائه می‌گردد.

توصیه

۱. خودداری از تردد و توقف در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها بویژه در نیمه شمالی استان

۲. تمهیدات لازم در راستای جلوگیری از خسارات ناشی از شدت وزش باد همچنین خودداری از صعود به ارتفاعات و عملیات کوهنوردی بویژه در نواحی بادخیز استان خودداری از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز (بویژه سالمندان کودکان و افراد دارای بیماری‌های خاص)

کد خبر 781642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.