بیش از ۲۶ هکتار از مراتع و علوفه‌ای غرب و جنوب اصفهان در آتش سوخت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از وقوع دو فقره حریق به وسعت بیش از ۲۶ هکتار در مراتع، پوشش گیاهی گون و گیاهان علوفه‌ای، درختچه‌های مرتع در عرصه‌های غرب و جنوب استان از شهرستان‌های فریدن و سمیرم خبر داد.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به وقوع حریق ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه بعد از ظهر امروز _جمعه بیست و ششم مرداد_ در بخشی از مراتع شهرستان‌های غرب استان اصفهان، اظهار کرد: طی این حادثه شاهد وقوع آتش‌سوزی در بخشی از مراتع واقع در ارتفاعات اقداش بخش زنده‌رود شهرستان فریدن در مرز بین شهرستان فریدن و بویین میاندشت بودیم.

وی گزارش علت حادثه را عوامل انسانی و افزایش دما مطرح کرد و افزود: در اثر این حادثه حدود ۲۵ هکتار از پوشش‌های گیاهی، گون و گیاهان علوفه‌ای یک ساله در مراتع روستاهای خلج، چهل خانه، قوهک، مانیده و ارتیجان در آتش سوخت و متحمل خسارت شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: پس از دو ساعت تلاش عوامل یگان حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌های فریدن، بویین میاندشت و فریدونشهر و همکاری آتش نشانی و تیم های محلی روستاهای مناطق تحت تأثیر حریق مهار شد.

وی با اشاره به حادثه دیگر وقوع حریق ساعت ۱۵:۰۰ بعدازظهر امروز در مرتع روستای نرمه واقع در بخش وردشت سمیرم، گفت: این آتش‌سوزی سبب سوختن یک و ۲ دهم هکتار از مرتع و پوشش گیاهی گون و علوفه‌ای و درختچه‌های مرتعی منطقه شد که پس از ۱۳۰ دقیقه تلاش عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان، همکاری عشایر و نیروهای محلی آتش اطفا شد.

شیشه‌فروش افزود: با توجه به افزایش احتمال وقوع حریق به دلیل تداوم شرایط افزایش دما نسبت به نرمال تا اواخر مرداد و به منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی مجدد بر تمام آحاد جامعه تاکید می‌شود.

وی بیان کرد: به‌منظور پیشگیری از وقوع حریق در پوشش‌های گیاهی و مراتع ناشی از خطاهای انسانی تاکید می‌شود، گردشگران، مسافران، مرتع‌داران و ساکنان مجاور منابع طبیعی از روشن کردن آتش در مراتع، حاشیه جاده‌ها و پوشش‌های گیاهی، رهاسازی ته سیگار، کبریت، اشیا صیقلی، بطری‌های آب معدنی، کنسرو در مراتع و حاشیه جاده‌ها خودداری شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده هرگونه آتش در عرصه‌های طبیعی موارد را به یگان حفاظت از منابع طبیعی تلفن ۱۳۹ و ۱۵۰۴ و دستگاه‌های امدادی و مسئولان محلی اطلاع‌رسانی و برای کنترل و پیشگیری از گسترش حریق مشارکت شود.

کد خبر 781632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.