راهپیمایی اربعین فرصتی برای رساندن صدای مظلوم فلسطین به جهانیان است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: راهپیمایی اربعین فرصت بزرگی برای رساندن صدای مردم مظلومان فلسطینی به گوش جهانیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی امروز _جمعه بیست‌وششم مرداد_ در خطبه‌های نمازجمعه اراک اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین تجمع مردمی جهان و کابوس دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی و بلندگوهای تبلیغاتی آن‌ها به‌شدت به دنبال تضعیف این حماسه عظیم به شیوه‌ها و روش‌های مختلف هستند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: راهپیمایی اربعین فرصت بزرگی برای رساندن صدای مردم مظلومان فلسطینی به گوش جهانیان است.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین امسال با جنایات رژیم صهیونیستی هم‌زمان است، تصریح کرد: امسال شرایط ویژه‌ای وجود دارد زیرا جنایات صهیونیست‌ها در ۱۰ ماه گذشته از حد گذشته است.

وی ادامه داد: راهپیمایی اربعین محل بروز و ظهور اراده بخشی از مسلمانان اعم از شیعه و سنی و حتی غیر مسلمانان است تا فریاد خود را نسبت به این جنایات و ظلم آشکار سر دهند.

امام جمعه اراک اظهار کرد: رژیم صهیونیستی و بلندگوهای تبلیغاتی آن‌ها به شیوه‌ها و روش‌های مختلف تلاش دارند حماسه اربعین بروز و ظهور کمتری داشته باشند، آن‌ها در گام نخست می‌خواهند روی اراده‌های افراد شرکت‌کننده تأثیر بگذارند و در گام دوم تلاش دارند هیچ انعکاس خبری از این حرکت عظیم منتشر نشود.

دری‌نجف‌آبادی با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین توانسته جریان عاشورا را با تحلیل و گفتمان بهتری به جهانیان معرفی کند، افزود: امید می‌رود راهپیمایی اربعین بتواند در راستای گرایش بیشتر جهانیان به دین مبین اسلام تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: پیاده‌روی اربعین امسال با تعظیم شعائر دینی و بیعت با سیدالشهدا (ع)، حمایت از فلسطین و مردم مظلوم غزه است، چراکه ۴۰ هزار شهید، ۲۵ هزار مصدوم، ۱۰ هزار زندانی و ۱۰ هزار بیمار حاصل حملات ۱۱ ماهه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مسلمان به خصوص شیعیان در آئین پیاده‌روی اربعین حسینی باید صدای مردم مظلوم غزه باشند گفت: حضور میلیونی زائران در پیاده‌روی اربعین جلوه‌های زیبایی از ارادت مسلمانان جهان به اهل بیت (ع) به خصوص امام حسین (ع) است.

دری‌نجف‌آبادی اضافه کرد: استان مرکزی در مسیر عبور زائران حسینی برای شرکت در آئین پیاده‌روی اربعین قرار دارد، بنابراین همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان استان وظیفه دارند این آئین بزرگ را حمایت و پشتیبانی کنند.

وی با گرامیداشت بیست و ششم مرداد و سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: آزادگان در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، پیام‌آوران انقلاب بودند و غریبانه و مظلومانه در بین کینه‌توزی دشمنان و تلخ کامی دوران اسارت، صدای آزادی و استقلال میهن را سر دادند و درراه استقرار و تداوم نظام جمهوری اسلامی ایران تا پای جان ایستادند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه آزادگان نماد صبر و استقامت در مقابله با ظلم و ستم هستند، افزود: نقش آزادگان در سربلندی نظام اسلامی بر هیچکس پوشیده نیست، جانبازان، ایثارگران و آزادگان حق بزرگی بر گردن مردم و کشور دارند و نقش آنان در پیروزی حق علیه باطل کمتر از شهدا نیست.

دری‌نجف‌آبادی با گرامیداشت سی و یکم مرداد روز صنعت دفاعی کشور اظهار کرد: یکی از تحولات کشور و کارهای بزرگ انقلاب موفقیت در حوزه صنایع دفاعی است زیرا ما قبل از انقلاب از تسلیحات نظامی چندانی برخوردار نبودیم، اما هم اینک در این حوزه جز ابرقدرت‌ها هستیم.

وی ادامه داد: موفقیت در حوزه صنایع دفاعی کشور بی‌نظیر است، اما نباید متوقف شود، بلکه باید در این حوزه سرآمد منطقه و حتی جهان باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با قدردانی از کاروان جمهوری اسلامی ایران در المپیک پاریس گفت: عملکرد کاروان تیم‌های ملی در این مسابقات رضایت‌بخش بود، اما باید در برنامه‌های بعدی با قدرت بیشتری وارد مسابقات شویم.

دری‌نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: از نمایندگان انتظار می‌رود بر اساس صلاحیت و شایستگی به وزرای پیشنهادی دولت رأی اعتماد دهند و از گرایشات سیاسی، سلیقه‌های شخصی خودداری کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب ۱۲ راهبرد را در این زمینه عنوان کردند که انتظار می‌رود نمایندگان مردم در رأی اعتماد به وزرا، این راهبردها را مورد توجه قرار دهند تا زمام امور وزارتخانه‌های مختلف به دست افراد لایق، کاردان، باانگیزه، دست‌پاک و جهادی سپرده شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: کابینه معرفی شده توسط دولت چهاردهم طی هفته آینده تعیین تکلیف خواهد شد، از این رو مطالبه عمومی جامعه تعامل دولت و مجلس برای افزایش خدمت به مردم است.

کد خبر 781578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.