دمای هوا تا ۳ درجه در اصفهان خنک‌تر می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد با خیزش گردو خاک، وزش باد به نسبت شدید تا شدید در مناطق مستعد استان، گفت: دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت.

مینا معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان در بیشتر مناطق استان، صاف در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید تا شدید به ویژه در مناطق شمالی، شرقی و تا حدودی مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد، این شرایط تا روز دوشنبه بیست‌ونهم مرداد ادامه دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور هشدار سطح زرد نسبت به افزایش شیو فشار (Pressure-gradient force یا نیروی ناشی از تفاوت فشار داخل یک شاره) اعلام کرد: از عصر روز گذشته آغاز شده و تا اواخر وقت دوشنبه هفته آینده، کانون‌های گردو خاک در شمال و شرق استان به دلیل وزش باد به نسبت شدید تا شدید فعال می‌شوند.

وی ادامه داد: این شرایط با خیزش گردوغبار، کاهش دید در نیمه شرقی و شمالی اصفهان و کاهش کیفیت هوا در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان همراه خواهد بود.

معتمدی با اشاره به اینکه بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی شدت این پدیده از بعدازظهر شنبه و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته پیش‌رو خواهد بود، گفت: امروز پدیده غالب باد و گردوخاک مناطق آران و بیدگل، خور و بیابانک، چوپانان، اردستان، انارک، بادرود، زواره، کوهپایه و مهاباد را در برمی‌گیرد.

وی اظهار کرد: طی روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه شهر اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خمینی‌شهر، خور و بیابانک، دهاقان، برخوار (دولت‌آباد)، لنجان، زواره، کاشان، کوهپایه، مهاباد، نجف‌آباد، نائین، نطنز و ورزنه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به غبار آلودی هوا، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای عموم در برخی ساعات و احتمال اختلال در تردد در محورهای مواصلاتی در نیمه شرقی استان و آسیب به سازه‌های موقتی هشدار داد و افزود: شهروندان به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه همچون سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، زنان باردار و کودکان از تردد و فعالیت غیرضروری در فضای باز بپرهیزند.

وی بر لزوم احتیاط در تردد در هنگام کاهش دید و خودداری از فعالیت و پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تاکید کرده است.

معتمدی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۲۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی پیرامون اینکه دمای هوای ۱۵ شهرستان اصفهان امروز بر مرز و بالاتر از ۴۰ درجه سانتی‌گراد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۲ درجه و بوئین میاندشت با کمینه ۱۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق در استان هستند.

کد خبر 781549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.