بازگشت نوستالژی کارت‌پستال در بلژیک

کارت‌پستال‌ها یادواره‌هایی نوستالژی برای ثبت و به‌اشتراک‌گذاری لحظات خوش زندگی با عزیزان هستند که طی سال‌های متوالی رونق خود را از دست داده‌اند، اما در بلژیک در حال احیا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بلژیک در تابستان جاری شاهد احیای نوعی نوستالژی در زمینه پیام‌رسانی سنتی بود؛ سرویس پست سنتی این کشور طی سال‌های متوالی شاهد کاهش پیوسته در خدمات‌رسانی بوده است، با این حال کارت‌پستال‌های کلاسیک، تابستان امسال در کشور احیا شدند. این کارت‌ها همواره از روند فراموشی مصون بوده‌اند، اما بازار آن‌ها از رونق سابق برخوردار نبود که به گفته اپراتور ملی پست بلژیک این امر امسال برطرف شده است.

احیای کارت‌پستال‌های سنتی بلژیک در طول تابستان

کارت‌پستال‌ها یادواره‌هایی هستند که می‌توانند به‌عنوان سوغاتی برای عزیزان یا ثبت و به‌اشتراک‌گذاری لحظات خاص با شخصیت‌های مهم زندگی از آن‌ها بهره برد. کاربران این کارت‌ها از آن‌ها به‌عنوان بُردار احساسات یاد کرده‌اند که یادآور خاطرات شیرین دوران کودکی و زیبایی‌های گذشته است‌.

اپراتور ملی پست بلژیک هر سال تمبری با یک موضوع خاص یا اجتماعی پرطرفدار ارائه می‌دهد و در سال جاری نخستین تمبر رمزنگاری‌شده خود را راه‌اندازی کرد؛ یک تمبر فیزیکی با یک همتای تصویر دیجیتالی منحصربه‌فرد که می‌تواند به‌صورت مجازی جمع‌آوری یا مبادله شود. این تمبر در ژوئن به مناسبت صد و پنجاهمین سالگرد تأسیس اتحادیه جهانی پست (UPU) عرضه شد.

احیای کارت‌پستال‌های سنتی بلژیک در طول تابستان

کارت‌پستال‌ها ممکن است سنتی باشند، اما سفری که برای رسیدن به صندوق پستی مقصد طی می‌کنند، به شدت به رایانه‌ها و فناوری‌های پیشرفته وابسته است. این روند به‌کمک دستگاه‌های مرتب‌سازی بروکسل X انجام می‌گیرد که قادر به پردازش و بسته‌بندی ۲۵ تا ۳۰ هزار کالا در ساعت هستند و به تحویل سریع کارت پستال‌ها کمک می‌کنند.

این اپراتور خاطرنشان کرد که بین کارت‌پستال و نامه‌های معمولی تفاوتی قائل نمی‌شود، اما هر سال شاهد کاهش پنج تا ۱۰ درصدی این خدمات است. این کاهش در سال گذشته ۸.۴ درصد بود، اما در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۴ ارسال کارت‌پستال‌ها منجر به ۹۸۸.۲ میلیون یورو درآمد برای این شرکت شد که در مقایسه با سال قبل ۳.۸ درصد کاهش را نشان می‌داد.

احیای کارت‌پستال‌های سنتی بلژیک در طول تابستان

کد خبر 781531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.