۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۹
معرفی ۵ تفریح پر هیجان در ایران

بسیاری از افراد، به‌دنبال تفریحات هیجان‌انگیزی هستند که آدرنالین خونشان را افزایش دهد؛ ایام تعطیلات و آخر هفته‌ها، زمان مناسبی برای تجربه این تفریحات مهیج هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بسیاری از افراد، به دنبال تفریحات هیجان انگیزی هستند که آدرنالین خونشان را افزایش دهد؛ ایام تعطیلات و آخر هفته‌ها، زمان مناسبی برای تجربه این تفریحات مهیج هستند؛ اگر شما هم جزو افرادی هستید که خودتان را حسابی پر دل و جرئت می‌دانید و به دنبال کسب هیجان بالا هستید، شما را با ۵ تفریح پر هیجان آشنا می‌کنیم!

پاراگلایدر

پاراگلایدر، تجربه یک پرواز واقعی است؛ اما اگر تجربه کافی ندارید، می‌توانید به‌صورت دو نفره و با کمک خلبانی ماهر آن را انجام دهید؛ هر وسیله پروازی، دارای ۲ صندلی است که با تعدادی تسمه و طناب به چتری بزرگ متصل می‌شود؛ برای شروع، پاراگلایدرسوار بعد از نگه داشتن طناب‌های چتر، از روی تپه‌ای بلند به سمت سراشیبی آن دویده تا جایی که چتر به پرواز درآید.

برای تجربه این تفریح مهیج، می‌توانید در دوره‌های آموزشی، که در سایت‌های پروازی برگزار می‌شود، شرکت کنید؛ از جمله این مراکز، سایت‌های پروازی واقع در تهران، کرج، مشهد، گرگان، همدان و تبریز است و اصلی‌ترین سایت پروازی در کیش قرار دارد.

معرفی ۵ تفریح پر هیجان در ایران

پدل بورد

پدل بورد از تفریحات آبی است که ورزش هم حساب می‌شود؛ در این تفریح از یک تخته شناور استفاده می‌شود؛ تخته شناور روی آب حرکت کرده و قایقران می‌تواند به وسیله پارو به صورت ایستاده یا نشسته آن را هدایت کند؛ این ورزش اولین بار در سال ۲۰۱۳ در آمریکا به عنوان ورزشی رسمی شناخته شد؛ پدل برد در رشته‌های، یوگا، مسابقه سرعت، موج سواری و دریاهای آزاد استفاده می‌شود و ماهیت این ورزش از ورزش موج‌سواری گرفته شده است؛ اگر به کیش سفر کردید، این تفریح بی نظیر و هیجان‌انگیز را از دست ندهید!

معرفی ۵ تفریح پر هیجان در ایران

جت اسکی

جت اسکی، تجربه‌ای متفاوت از موج سواری سرشار از هیجان و آدرنالین است؛ این وسیله، تلفیقی از موتور و قایق با سرعت بالا است و یا توجه به اینکه در سطح دریا محدودیتی برای سرعت وجود ندارد؛ بنابراین، بدون مرز، هیجان و لذت را تجربه کنید.

این تفریح، نوعی ورزش محسوب شده و قبل از استفاده از آن به شما آموزش داده می‌شود؛ جت اسکی را می‌توانید در شهرهای کیش، رامسر و دریاچه مصنوعی فشافویه در شهر ری تجربه کنید.

معرفی ۵ تفریح پر هیجان در ایران

بانجی جامپینگ

بانجی جامپینگ یکی دیگر از تفریحات هیجانی تهران است که در بسیاری از مراکز تفریحی تهران وجود دارد؛ در این تفریح پر هیجان در حالی که طناب‌های محکمی به کمر شما بسته شده از ارتفاع خیلی زیاد به پایین پرتاب می‌شوید و در هوا معلق می‌مانید؛ برج میلاد، دارای یکی از مهیج‌ترین بانجی جامپینگ‌هاست؛ البته که استفاده از آن برای افراد زیر ۱۴ سال، وزن بالای ۹۹ کیلوگرم و دارای بیماری خاص، مقدور نیست.

معرفی ۵ تفریح پر هیجان در ایران

زیپ لاین

اگر آدم شجاعی هستید و ترس از ارتفاع ندارید می‌توانید زیپ لاین را امتحان کنید؛ زیپ لاین در واقع یک نوع پرواز بدون بال است که در ارتفاع بسیار بالا انجام می‌شود؛ در این تفریح هیجان‌انگیز به وسیله سیم‌های فلزی بسیار محکم بر فراز آسمان پرواز خواهید کرد؛ سن بالای ۱۲ سال، وزن کمتر از ۱۰۰ کیلوگرم و قد بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر از ملزومات تجربه زیپ لاین است‌.

پارک طالقانی تهران با ارتفاعی بالغ بر ۵۰ متر، و توچال با ارتفاع ۷۰ متر از بهترین زیپ‌لاین‌های ایران هستند.

معرفی ۵ تفریح پر هیجان در ایران

کد خبر 781511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.