مرز باشماق از ارکان مهم توسعه کردستان است

استاندار کردستان گفت: مرز باشماق به‌عنوان مسیر تردد زوار امام حسین(ع) در سومین سال متوالی تبدیل به یکی از ارکان توسعه استان شده و در سالیان آتی موجب اتفاقات بزرگ و تقویت شاخص‌های اقتصادی استان خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم مرداد_ در پنجاه و هشتمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی، تعامل و هماهنگی و ارتباط مؤثر مابین دولت و فعالان اقتصادی بخش خصوصی را ستود و اظهار کرد: پیگیری ایجابی موضوعات منتج به نتیجه و دارای بازخورد خواهد بود.

وی سعه صدر را لازمه پذیرش مسئولیت و یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مدیران بیان کرد و افزود: افرادی که این ظرفیت را ندارند بهتر است مسئولیتی قبول نکنند.

استاندار کردستان با اشاره به مزیت‌های مرز باشماق به‌عنوان مرز رسمی تردد زوار اربعین برای سومین سال متوالی، گفت: این سفر زیارتی برای استان برکات زیادی داشته و دارد و لازم است همه مدیران با تمرکز بیشتر در راستای تقویت زیرساخت‌ها و فراهم کردن امکانات بهتر برای پذیرایی مطلوب از زوار اهتمام ورزند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: به برکت سفرهای اربعین چندین هزار میلیارد پروژه تاکنون بهره‌برداری شده و خواهد شد.

وی تصریح کرد: اربعین حاوی جلوه‌های زیبای وحدت و برادری و ارادت به اهل بیت است که این مهم به‌عنوان یک موضوع پژوهشی در ابعاد اقتصادی، گردشگری، مذهبی و معنوی بایستی مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

استاندار کردستان با بیان اینکه باشماق مریوان یکی از مرزهای شش‌گانه مشترک با عراق برای تردد زائران اربعین حسینی در سال‌جاری تعیین شده است، اضافه کرد: این مرز یکی از ارکان توسعه استان است چرا که آب و هوا و زیبایی منحصربه فرد طبیعت شهر مریوان و مرز باشماق که تفاوت زیادی با سایر مرزها دارد باید به خوبی معرفی و از این فرصت طلایی بهره برد.

زارعی‌کوشا گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده در این هفته زائران اربعین به‌صورت رایگان از مرز باشماق به سلیمانیه عراق با هماهنگی و هزینه تقبل شده از سوی اتحادیه میهنی، منتقل می‌شوند.

گفتنی است؛ بررسی مسائل و مشکلات فعالین اقتصادی شهرستان بانه مستقر در شهرک صنعتی در ارتباط با تقویت آنتن دهی شبکه همراه و اینترنت و بهبود جاده دسترسی و ورودی، محصور کردن شهرک و جدول کشی داخل شهرک به منظور هدایت روان آب‌ها، ایجاد سایت پسماند صنعتی و جمع‌آوری زباله، تأمین ایستگاه اطفا حریق و آتش نشانی، ساماندهی تصفیه خانه صنعتی، رفع نواقصی چون کمبود فضای سبز و عدم وجود تابلو و سر درب شهرک صنعتی، عدم تفکیک سندهای صنعتی مستقر در شهرک از جمله دستور کارهای جلسه مذکور بود که مواردی تصویب و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 781398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.