ثبت‌نام بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر در سامانه سماح/ خروج ۱.۵ میلیون نفر از مرزها

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: آخرین آمار خروج زائران اعم از ایران و خارجی از مرزهای ایران و عراق بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، همچنین در سامانه سماح بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر   ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید مجید میراحمدی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس ستاد مرکزی اربعین در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کرد: آخرین آمار خروج زائران اعم از ایران و خارجی از مرزهای ایران و عراق بالغ بر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است، همچنین در سامانه سماح بیش از ۲ میلیون و ۶۳۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: پارکینگ‌های مرزهای شش‌گانه به طور متوسط تا ۵۰ درصد پر شده و ظرفیت لازم تا آخرین روزهایی که زائران قصد سفر با خودروهای شخصی خود دارند را دارد و جای نگرانی نیست.

معاون وزیر کشور ادامه داد: درباره حوادث و گرمازدگی تا کنون هیچ فوتی ناشی از گرمازدگی نه در داخل مرزها و نه در شهرهای عراق نداشته‌ایم ۵ نفر فوتی داشته‌ایم که ۲ نفر در نجف و ۲ نفر در کربلا و یک نفر در ناصریه بوده‌اند یکی از فوتی‌ها ناشی از تصادف بوده و مابقی ناشی از مسائل دیگر است.

میراحمدی عنوان کرد: تعداد گرما زدگانی که تا کنون به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه کرده‌اند، حدود ۸۷۰ نفر است که همگی بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: وزارت کشور عراق با ما همکاری کامل در همه ابعاد داشته است؛ مدیریت قرارگاه‌های مشترک اربعین داشته‌ایم؛ نمایندگان تام‌الاختیار از سوی وزارت کشور عراق در مرزها تعیین شده و شبانه روزی مستقر هستند و توافق کارآمدی با آنها داریم.

وی خاطرنشان کرد: در سفر دیروزم به عراق با مسئولان اتحادیه میهنی کردستان عراق مذاکره کردیم و قرار شد حمل و نقل زائران از مرز باشماق تا سلیمانیه تا روز اربعین به طور رایگان انجام شود.

میراحمدی بیان کرد: از زائران می خوام از مرزهای تمرچین، باشماق و خسروی تردد کنند؛ مرزهای باشماق و تمرچین آب و هوای معدلی دارند و حدود ۲۰ درجه دمای مرزهای تمرچین و باشماق از دیگر مرزها کمتر است و جاده خوبی دارند و ایمنی و سلامت زائران در این مرزها تضمین شده است.

کد خبر 781390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.