کارسوق‌های دانش‌آموزی، فرصت انتخاب آگاهانه علم است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اقدامات کار سوق ملی پزشکی باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان علاقمند، آگاهانه و با کسب هویت ویژه در مسیر علم پزشکی گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم مرداد_ در آئین اختتامیه کارسوق فراگیر مسابقات ملی پزشکی با بیان اینکه علم پزشکی از این منظر که با انسان مرتبط است ارزشمند و مهم تلقی می‌شود، اظهار کرد: پزشکی که روابط انسانی و اخلاق را به خوبی رعایت کند شاخص‌تر است، چرا که ارتباط با بیمار در عملکرد آن فرد متخصص بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی هدف برپایی طرح کارسوق فراگیر مسابقات ملی پزشکی را آشنایی دانش‌آموزان با حرفه طبابت دانست و افزود: اجماع این رویداد به دلیل برقراری علم، اندیشه و خردورزی، اقدام و عملی مقدس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه جایگاه علم از منظر دین مبین اسلام موقعیت بسیار رفیعی است، تصریح کرد: در آموزه‌های دینی گفته شده است که اگر فردی به علم و فرهیختگی دست یابد، جهان در تسخیر اوست و تمام قدرت‌ها ریشه در علم دارند.

وی گفت: اولین آیه‌ای نازل شده بر پیامبر مکرم اسلام، علمی است و قرآن کریم و خدای سبحان ابزار علمی را مقدس می‌شمارند و خداوند به قلم قسم می‌خورد و کار فردی که در مسیر علم‌اندوزی گام برمی‌دارد را جهاد می‌داند.

ابراهیمی با مغتنم شمردن حضور دانش‌آموزان از سراسر کشور در این رویداد علمی، اظهار کرد: رویداد ویژه کارسوق ملی پزشکی در استان الگوی اصفهان، که مهد علم و تمدن و سبک‌های مختلف علمی و هنری است، از سال گذشته آغاز شد.

وی افزود: افراد با حضور در علوم پزشکی در مسیر حیات بشر گام برمی‌دارد و زیستن، اولین نیاز بشر است و اگر فردی به لحاظ مادی زندگی مطلوبی داشته باشد می‌تواند از نظر معنوی، اخلاقی و گفتاری و سایر ابعاد به خوبی زندگی کند و از این جهت علم پزشکی از علوم مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره کارکردهای رویداد کارسوق ملی پزشکی با اجماع دانش‌آموزان، گفت: ایجاد روابط اجتماعی جدید در کارگروه‌ها و گروه‌های علمی از دیگر ویژگی‌های این رویداد است که محصلان با گردهمایی از استان‌های متعدد کشور مجاور هم با رفع چالش‌های مسائل، راه‌حل‌هایی را ارائه می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمام دانش‌آموزان از منظر ما برنده هستند، چرا که با شرکت در این رویداد، دنیای جدیدتری برای آنها تعریف خواهد شد، خاطرنشان کرد: اقدامات طرح کار سوق ملی پزشکی باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا دانش‌آموزان علاقمند، آگاهانه و با کسب هویت ویژه در این مسیر گام بردارند.

کد خبر 781367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.