به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی نادران امروز _پنجشنبه بیستوپنجم مرداد_ در نشست تخصصی مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان اظهار کرد: زمان بندی انجام این مطالعه دو سال است که نشان از حجم زیاد اقدامات و کارها دارد.
وی با بیان اینکه در این مطالعه به مفهوم توسعه پایدار و حمل و نقل پایدار توجه شده است افزود: در این مطالعه رویکردهایی همچون توسعه شبکه و عرضه برای سفرهای آینده، محدودیت عرضه با هدف تغییر رفتار در تقاضا و توسعه متوازن در نقاط نیازمند توسعه عرضه دیده شده است.
مجری طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان با اشاره به اینکه در این مطالعه عرضه و تقاضا را به صورت هوشمند میبینیم افزود: وضعیت موجود و نیازها شناسایی میشود و سیستم پشتیبانی و تصمیم گیری با قابلیت آینده نگری و شناسایی کمبودها پیش بینی شده است.
نادران با اشاره به افق ۱۵ ساله ترسیم شده در این مطالعه تصریح کرد: سابقه طرح جامع ۳۰ شهر را داشتیم، در این راستا دستورالعملی تهیه شده و به نوعی پیرامون آنها استاندارد سازی انجام میشود.
وی ادامه داد: ابزار آیندهنگری در این مطالعه طراحی شده است و به کمک این ابزار آینده را پیشبینی میکنیم، تا کنون دو بار استانداردها در مطالعات جامع تغییر کرده که یک بار در مشهد و اکنون نیز در اصفهان انجام میشود، در این راستا نکات تکمیلی ارائه میشود و بنا بر این هر نوع پیشنهادی را برای بهبود این مطالعه میپذیریم.
مجری طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان گفت: در این مطالعه ذی نفعان را شناسایی کردیم و نظرات مدیران و شهروندان احصا شد، موضوعاتی همچون حفظ محیط زیست، توسعه حمل و نقل همگانی، برقراری ایمنی و حفظ سلامت روحی از معیارهای قابل توجه در ارزیابی پروژههای شهر اصفهان بود.
نادران با تاکید بر اینکه پارکینگ کمترین اولویت را در دیدگاهها داشتند و افزایش ظرفیت حمل و نقل همگانی در بالاترین میزان خواستهها قرار دارد افزود: زیربنای مطالعات فعلی، مطالعات گذشته است، سیاستها و برنامههای کلان گذشته که بعضی از آنها تحقق یافته و بعضی از آن اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه نواحی ترافیکی را در مطالعه به ۵۲۴ ناحیه رساندیم گفت: تعداد نواحی ترافیکی شهر اصفهان ۳۷۳ ناحیه است، این در حالی است که سهم سفر روزانه به صورت پیاده ۲۰ درصد کل سفرها را به خود اختصاص داده است.
مجری طرح مطالعات جامع حمل و نقل شهر اصفهان گفت: بر اساس سیاستهای کلان از سال ۱۳۸۴ باید سهم خودروهای همگانی در سفرها در کلان شهرها به ۶۰ درصد میرسید که نتوانستیم به این سیاست برسیم.
وی ادامه داد: در آینده روند رو به رشد تعداد سفر با خودروهای شخصی و کاهش روزانه سفر به صورت پیاده را خواهیم داشت.
به گزارش ایمنا، در ادامه حاضران دیدگاهها، پیشنهادها و نقدهای خود را نسبت به روند طرح جامع حملونقل شهر اصفهان بیان کردند.
نظر شما