تردد روزانه یک میلیون خودرو در شهر اصفهان/ لزوم رفع مشکلات ترافیکی با طرح‌های مطالعاتی

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه با اقدامات نرم‌افزاری می‌توان شرایط ترافیکی شهر اصفهان را بهبود بخشید، گفت: ترافیک در شهر به دلایل متعدد وجود دارد که با انجام طرح مطالعاتی می‌توان از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری کرد یا عوارض آن را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ابوالفضل قربانی امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم مرداد_ در نشست تخصصی مطالعات جامع حمل‌ونقل شهر اصفهان اظهار کرد: زمانی که قرار شد برنامه جامع حمل‌ونقل در کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان ارائه شود، برای آنکه پختگی طرح بیشتر شود، به نقد و بررسی جمع نخبگان گذاشته شد تا از دیدگاه و نظرات آنها بهره مند شویم.

وی با تاکید بر اینکه هنوز طرح مطالعات جامع تحویل نشده و فرایند آن در مرحله انتهایی قرار دارد، گفت: برگزاری چنین نشستی برای آنکه به موضوع کامل و جامع پرداخته شود، کمک می‌کند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: آمار دقیقی از اینکه روزانه چه تعداد خودرو در شهر اصفهان تردد می‌کنند، در اختیار نداریم، اما شواهد بر اساس جمعیت شهر اصفهان بیانگر آن است که روزانه نزدیک به یک میلیون خودرو در شهر تردد دارند.

قربانی با بیان اینکه با اقدامات نرم‌افزاری می‌توان شرایط ترافیکی شهر اصفهان را بهبود بخشید، گفت: ترافیک در شهر به دلایل متعدد وجود دارد که با انجام طرح مطالعاتی می‌توان از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات در آینده جلوگیری کرد یا عوارض آن را کاهش داد.

وی ادامه داد: نوع شهرسازی، سبک زندگی مردم، قیمت کم سوخت، چند مدیریتی بودن بر موضوع ترافیک مؤثر است، از سوی دیگر باید درباره مدل‌های جابه‌جایی که یکی از عوامل مؤثر بر ترافیک است، تجدید نظر شود.

کد خبر 781320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.