پنج وزیری که برای اخذ اعتماد مجلس با چالش مواجه خواهند شد

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت:باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به‌نظر می‌رسد گزینه‌های پیشنهادی وزارت خانه ارتباطات، نفت، بهداشت،راه و شهرسازی و تعاون در کسب رای اعتماد از مجلس راه سختی در پیش دارند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به نظر می‌رسد اکثریت کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم به جز چندین نفر، رای اعتماد را از مجلس دوازدهم اخذ کنند، البته به طور طبیعی در دولت‌های گذشته نیز شاهد بودیم حداقل چندین وزیر پیشنهادی با مخالفت مجلس روبرو شده‌اند.

وی افزود: باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد گزینه‌های پیشنهادی وزارت خانه ارتباطات، نفت، بهداشت، راه وشهرسازی و تعاون در کسب رای اعتماد از مجلس راه سختی در پیش دارند.

حاجی دلیگانی با اشاره به حضور وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در کمیسیون اصل ۹۰ اظهار کرد: به نظر می‌رسد ظفرقندی فاقد اراده و انگیزه لازم را برای مدیریت این وزارتخانه مهم است، باید توجه داشت که تکالیف بسیار مهمی در برنامه توسعه هفتم بر عهده وزارت بهداشت و درمان گذاشته شده است و ضرورت دارد وزیر پیشنهادی از برنامه ویژه برای حل معضلاتی همچون هزینه‌های روز افزون درمان، کمبود دارو بیماری‌های خاص و مبحث زیرمیزی برخی پزشکان دارا باشد.

وی افزود: میدری وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کمیسیون اصل ۹۰ حاضر و برنامه‌های وی بررسی شد، در این نشست مشکلات مربوط به سامانه ایرانیان، بیمه کارگران ساختمانی و قالیبافان، بیکاری فارغ تحصیلان، کمبود پزشک متخصص مطرح شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز در وزارت نفت با مشکلاتی از جمله مبحث ناترازی‌های انرژی، آلایندگی‌های مازوت سوزی، عدم اجرای دقیق میترینگ، موانع صادراتی و ذخیره سازی گاز طبیعی مواجه است و ضرورت دارد وزیر پیشنهادی برنامه راهبردی برای حل این مشکلات ارائه کند.

کد خبر 781272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمیه IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۵
    0 1
    وزیر بهداشت فقط طرفدار مطب ها و بخش خصوصی است