دانشگاه‌ها باید قهرمان پرورش بدهند

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های ما توانسته‌اند از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی استفاده کنند که این ظرفیت‌ها از بیرون وارد دانشگاه‌ها شده ولی باید برعکسش هم اتفاق بیفتد و دانشگاه‌ها قهرمان پرورش دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هاشم داداش‌پور عصر امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم مرداد_ در مراسم اختتامیه المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان سازمان امور دانشجویان وظیفه برنامه‌ریزی برای این رویدادهای ورزشی را داریم.

وی افزود: این المپیاد، یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی کشور است و اینکه چنین رویداد بزرگی در یکی از دانشگاه‌های کشور برگزار شود، با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه کار بزرگی است.

رئیس سازمان امور دانشجویان تصریح کرد: اگر چنین زیرساختی در هر استانی وجود داشته باشد باید از آن استفاده شود زیرا دانشگاه‌های ما ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند. ما دارایی‌های زیادی در دانشگاه‌ها داریم و محصول این دارایی‌ها این شده که در سطح دانشگاه‌های کشور اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

داداش‌پور تاکید کرد: رتبه‌بندی بین دانشگاه‌های بزرگ‌تر سهم بیشتری در المپیادهای ورزشی دارند، البته مؤسسات غیرانتفاعی نیز توانسته‌اند از نظر ورزشی پیشرفت کنند و ورزشکاران را به سمت خود جذب کنند.

معاون وزیر علوم ادامه داد: هر جایی که رئیس دانشگاه به ورزش کمک کرده، اتفاقات خوبی رخ داده است، دانشگاه‌ها مکانی برای آموزش و پژوهش هستند، ولی صرفاً برای پژوهش نیستند؛ دانشجویان نیاز به فراغت دارند و باید این فراغت تأمین شود.

وی افزود: دانشگاه‌های کشور باید از آماتور بودن به سمت حرفه‌ای شدن بروند و اگر این اتفاق بیفتد، اتفاق مبارکی است.

داداش‌پور با بیان اینکه برخی دانشگاه‌ها در حال تدوین آئین‌نامه برای باشگاه‌داری هستند که اتفاق خوبی است، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند به ظرفیت‌های ورزشی کشور کمک کنند، دانشگاه‌های ما توانسته‌اند از ظرفیت‌های ورزش قهرمانی نیز استفاده کنند. این ظرفیت‌ها از بیرون وارد دانشگاه‌ها شده ولی باید برعکسش هم اتفاق بیفتد و دانشگاه‌ها قهرمان پرورش دهند.

کد خبر 781182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.