پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس گفت: یکی از ساز و کارهای قانونی تعریف شده برای حمایت و کمک به سرمایه‌گذارانی که موفق به اجرا و تکمیل طرح خود نشده‌اند، تشکیل جلسات کمیته پایش به صورت مستمر و هر هفته برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان، سید مسعود عظیمی در هشتمین جلسه کمیته پایش طرح‌های راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس اظهار کرد: در این جلسه موارد مربوط به ۱۰ طرح صنعتی و بررسی وضعیت طرح‌ها و دلایل عدم ساخت و ساز و بهره برداری در مدت زمان مشخص شده در خصوص اعطای مهلت جهت ساخت و ساز و یا فسخ تعیین تکلیف شد.

وی در این جلسه یکی از مشکلات اصلی برخی طرح‌های سرمایه گذاری در استان را آشنا نبودن سرمایه گذاران با مسائل فنی و اقتصادی طرح‌ها بیان کرد و افزود: این موضوع سبب چالش‌های بزرگ در مسیر سرمایه گذاری و راکد بودن طرح‌ها می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر ضرورت انجام مشاوره قبل از صدور جواز تأسیس صنایع به متقاضیان تاکید کرد و ادامه داد: بسیاری از مشکلات صنعتگران و سرمایه گذاران با مشاوره صحیح و تخصصی رفع خواهد شد.

عظیمی با بیان اینکه کارشناسان این شرکت آماده ارائه مشاوره به سرمایه گذاران و ارائه طرح‌های تولیدی مزیت دار مبتنی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان هستند، خاطر نشان کرد: اجرای برخی طرح‌ها توجیه اقتصادی ندارد و سبب اتلاف سرمایه‌ها می‌شود بنابراین ضروری است متقاضیان نسبت به این موارد آگاهی بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه حضور مشاورین برجسته و مطلع در کنار سرمایه‌گذاران از بدو تأسیس یک واحد تولیدی و اقتصادی جلوی بسیاری تصمیمات که منجر به ایجاد دشواری در کسب و کار می‌شود، اضافه کرد: در این زمینه مشاوران ذیصلاحی که با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همکاری دارند و تعدادی از آنها نیز در مرکز خدمات کسب و کار شهرک فناوری شیراز مستقر هستند می‌توانند مشاوره‌های خوبی به صنعتگران و سرمایه گذاران ارائه دهند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس جلسات پایش طرح‌ها، یکی از ساز و کارهای قانونی تعریف شده برای حمایت و کمک به سرمایه‌گذارانی که موفق به اجرا و تکمیل طرح خود نشده‌اند اما در شرایط کنونی توان و امکانات لازم و قصد ادامه کار را دارند، ادامه داد: تشکیل جلسات کمیته پایش به صورت مستمر و هر هفته برگزار می‌شود.

عظیمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران بر اساس ارائه برنامه زمان بندی باید برای بهره برداری طرح اقدامات لازم را انجام دهند، اظهار کرد: هدف اصلی ما کمک و حمایت به منظور تسریع در راه اندازی طرح‌های صنعتی است.

وی تاکید کرد: در جلسات کمیته پایش با شناسایی طرح‌های راکد و غیرفعال و احصاء دلایل غیرفعال بودن آن‌ها پیگیری ویژه برای فعال سازی طرح‌های که شرایط لازم را دارند صورت می‌پذیرد.

کد خبر 781151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.