آخرین مهلت برای انتقال وسایل موکب‌های اربعین به عراق

کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین اعلام کرد موکب‌ها تا ۳۰ مردادماه فرصت ارسال اقلام از مرزهای سه‌گانه را دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین با اشاره به سرعت گرفتن ارسال اقلام موکب‌ها متناسب با روند افزایش زائران اربعین، در اطلاعیه‌ای، زمانبندی ارسال اقلام موکب‌ها از مرزها را اعلام کرد.

بر اساس این اطلاعیه، آخرین فرصت ارسال اقلام موکب‌ها از مرزهای سه‌گانه خسروی، شلمچه و مهران تا ۱۵ صفر (۳۰ مرداد) است؛ از این تاریخ به بعد با توجه به آغاز موج بازگشت برخی از زائران و نیز اوج گرفتن اعزام‌ها برای زیارت اربعین، خدمات گمرکی و تشریفات مربوط به حمل بار در این سه مرز متوقف خواهد شد.

کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین تاکید کرد: اگر موکبی پس از این تاریخ متقاضی ارسال اقلام باشد، تنها از مرز «سومار» امکان انجام تشریفات گمرکی را خواهد داشت.

تا کنون بیش از ۵ هزار خودرو حامل اقلام مواکب از مرزهای سه‌گانه وارد خاک عراق شده است.

در اربعین امسال، حدود سه‌هزار موکب به زائران خدمات ارائه خواهند کرد که از این تعداد و از ابتدای ماه صفر تا کنون، ۵۳۵ موکب در ایران و عراق مستقر شده‌اند. از این تعداد ۴۶۳ موکب در ایران و ۷۲ موکب در عراق فعال هستند که به موازات افزایش شمار زائران، حجم فعالیت و خدمات‌رسانی‌ها افزایش خواهد یافت.

دیگر مواکب نیز با تسریع در روند انتقال اقلام و همزمان با افزایش شمار اعزام زائران، طی روزهای آتی وارد مرحله خدمات‌رسانی خواهند شد.

کد خبر 781142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.