برگزاری ورکشاپ صنایع دستی شیراز در خانه شهید جمهور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس گفت: پیش رویداد آموزشی صنایع دستی جشنواره چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در خانه شهید جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، محمد ثابت اقلیدی از برگزاری ورکشاپ تخصصی صنایع دستی در خانه شهید جمهور شیراز خبر داد و اظهار کرد: در واقع این ورکشاپ صنایع دستی از سلسله پیش رویدادهای آموزشی سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی است که در شیراز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سومین جشنواره بین‌المللی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده قبل از برگزاری این جشنواره رویدادها و دوره‌های آموزشی با هدف معرفی داشته‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سطح استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس تصریح کرد: ورکشاپ صنایع دستی پنجشنبه ۲۵ مرداد در خانه صنایع دستی شهید جمهور، خانه تاریخی صالحی در بافت تاریخی شیراز برگزار می‌شود و این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع دستی شیراز خواهد بود.

ثابت اقلیدی خاطر نشان کرد: در حال حاضر در خانه صنایع دستی شهید جمهور در ۷ رشته تخصصی صنایع دستی فعال است و اساتید برجسته در رشته‌های منبت، معرق، خاتم، قلم زنی، خراطی، نگارگری و پیکر تراشی در این خانه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ورکشاپ صنایع دستی در رشته‌های مذکور برگزار می‌شود، اضافه کرد: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت رایگان در این ورکشاپ شرکت کنند و از نزدیک با این هنرها آشنا شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس ادامه داد: خانه صنایع دستی شهید جمهور در شیراز هم‌زمان با روز جهانی صنایع دستی با حضور معاون محترم صنایع دستی و هنرهای سنی کشور در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه خانه صنایع دستی شهید جمهور در واقع کارگاه، محل آموزش، نمایش و تولید صنایع دستی و دست ساخته‌های اساتید ماهر این عرصه است، ادامه داد: تبدیل عمارت‌های تاریخی به خانه‌های صنایع دستی نه تنها به معرفی و فروش تولیدات و محصولات دست ساز هنرمندان کمک می‌کند بلکه این خانه‌ها را به محل مناسبی برای حضور گردشگران تبدیل خواهد کرد.

کد خبر 781128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.