هشدار سطح زرد هواشناسی برای کشاورزان در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی از روز پنج‌شنبه تا روز یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد و گفت: طی این مدت، کارخانجات شالیکوبی با توجه به شدت و پراکندگی بارش‌ها در سطح استان، نسبت به انتقال یا ایجاد پوشش مناسب برای شلتوک‌ها دریافت شده از کشاورزان اقدام کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تضعیف موقتی ناپایداری و روند کاهشی ابر طی امروز در منطقه است و در برخی نواحی گیلان با شکل گیری ناپایداری همرفتی، وقوع رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نیست.

وی از صدور هشدار سطح زرد هواشناسی کشاورزی از روز پنج شنبه تا روز یکشنبه هفته آینده در استان خبر داد و افزود: طی این مدت به تناوب بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، رعد و برق، وزش باد (گاهی شدید)، مه آلودگی و مناطق مستعد بارش تگرگ و کاهش دما به طور متوسط سه تا شش درجه سانتیگراد در استان پیش بینی می‌شود

مدیرکل هواشناسی گیلان تاکید کرد: کشاورزان طی این مدت از هوادهی شلتوک‌های برداشت شده در فضای آزاد خودداری کرده و آن را جهت خشک کردن به کارخانجات تحویل دهند و با توجه به بروز رعد و برق و صاعقه به خصوص در دامنه‌ها، کشاورزان در هنگام وقوع این پدیده نکات ایمنی را رعایت کنند و مکان امن پناه ببرند.

دادرس ادامه داد: به دلیل احتمال بروز بارش‌های پراکنده و موقتی شدید شالیکاران برداشت و جمع آوری هر چه سریع‌تر شلتوک‌های درو شده و انتقال به مکان‌های سرپوشیده را انجام دهند.

وی تاکید کرد: کارحانجات شالیکوبی با توجه به شدت و پراکندگی بارش‌ها در سطح استان، نسبت به انتقال یا ایجاد پوشش مناسب برای شلتوک‌ها دریافت شده از کشاورزان اقدام کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: شالی‌کاران با باز کردن خروجی کرت های مزارع شالیزاری در حال رسیدن از ماند آبی در مزارع جلوگیری کنند و با توجه به احتمال بارش‌های پراکنده انجام هر گونه عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی در مزارع شالیزاری توصیه نمی‌شود.

کد خبر 781113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.