چند توصیه به زائران اربعین برای همراه داشتن داروهای خاص

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: ورود داروهای مخدر به کشور عراق ممنوع است، بنابراین زائرانی که داروهای خاص مصرف می‌کنند، باید نسخه پزشک همراه خود داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید علی مرعشی امروز _چهارشنبه بیست و چهارم مرداد_ در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه هفته گذشته توافق‌های خوبی با کشور عراق برای ایام اربعین انجام شد، اظهار کرد: یکی از این مباحث همراه داشتن داروهای زائران بود.

وی افزود: برخی از افراد داروهای خاصی مانند اعصاب، صرع و فشار خون و دیابت را مصرف می‌کنند که مجوز آن توسط کشور عراق صادر شد، اما زائران باید نسخه پزشک را در کنار دارو همراه داشته باشند تا مشکلی در بازرسی ایجاد نشود.

رئیس سازمان مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: بیش از ۴۰۰ نوع داروی عمومی به موکب‌های درمانی در کشور عراق منتقل شد، اما برخی از افراد باید دارو را با مارک خاصی مصرف کنند، بنابراین لازم است داروی مورد نظر را همراه خود داشته باشند.

وی ادامه داد: ورود داروهای مخدر به کشور عراق ممنوع است و افرادی که بیماری خاص دارند و دارو مصرف می‌کنند، باید نسخه پزشک داشته باشند.

مرعشی با بیان اینکه زائران باید در ساعات تابش مستقیم نور خورشید از پیاده‌روی طولانی خودداری کنند، تصریح کرد: افراد باید زمان راه‌پیمایی را تنظیم کنند و در ساعات خنک و شب به مسیر خود ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از کفش و کوله پشتی مناسب بسیار اهمیت دارد و اگر زائران این موارد را رعایت نکنند، دچار دردهای عضلانی و اسکلتی و زخم و تاول پا خواهند شد.

کد خبر 781074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.