نتیجه بررسی وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم در کمیسیون امنیت ملی مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی از وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور قادر به پاسخ‌گویی بعضی سوالات تخصصی اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نبودند و اینگونه نمی‌توانند صحن علنی مجلس را مجاب کنند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی به‌دلیل جایگاهی که دارد، به‌طور معمول از ابعاد و زوایای مختلف موضوعات مهمی چه در حوزه کاری و چه در زمینه سیاسی و امنیتی را بررسی می‌کند، در این راستا از شنبه آینده نیز صلاحیت وزرای پیشنهادی در صحن علنی مجلس برای گرفتن رأی اعتماد بررسی می‌شود.

وی گفت: اغلب وزرای پیشنهادی در کمیسیون امنیت ملی مجلس و برخی از آنان در کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کردند، وزیر اطلاعات، وزیر کشور، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه نیز برای بار دوم باید در جلسه کمیسیون امنیت ملی شرکت داشته باشند، برخی از افراد برنامه‌هایشان مورد توجه اعضای کمیسیون قرار گرفت، اما برخی وزرا نیز قادر به پاسخ‌گویی به سوالات تخصصی اعضای کمیسیون نبودند و در مقطعی هم جلسات تنش‌های ویژه خود را داشت.

اعضای کمیسیون امنیت ملی از پاسخ‌های عراقچی قانع شدند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه عراقچی نخستین وزیری بود که به این کمیسیون آمد، بیان کرد: اغلب اعضای کمیسیون از پاسخ‌های سیدعباس عراقچی به سوالات قانع شدند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی از پاسخ‌های میدری مجاب نشدند

مالکی در پاسخ به سوال درباره احمد میدری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: وی نتوانست به‌درستی پاسخ لازم را به اعضای کمیسیون بدهد، کمااینکه میدری نگاه کارشناسی مناسبی داشت، اما اعضای کمیسیون از پاسخ‌های او مجاب نشدند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی نگاه مثبتی به خطیب دارند

وی با اشاره به انتخاب سیداسماعیل خطیب به‌عنوان وزیر پیشنهادی اطلاعات اظهار کرد: خطیب در نخستین جلسه حضوری خود موارد خوبی را مطرح کرد و با توجه به شناخت کافی کمیسیون امنیت ملی نسبت به وزیر اطلاعات و موضوعات مختلفی که در کمیسیون مطرح شد، اعضا نگاه مثبتی به وزیر اطلاعات داشتند؛ در این جلسه سوالاتی درباره امنیت داخل کشور، امنیت مرزها و انتخابات اخیر پرسیده شد و در این راستا اعضای کمیسیون پاسخ مورد نیاز را دریافت کردند.

روز سخت همتی در کمیسیون امنیت ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره وزیر پیشنهادی اقتصاد و دارایی گفت: عبدالناصر همتی روز سختی را در کمیسیون پشت سر گذاشت، او درباره عملکرد خود در بانک مرکزی توضیحاتی داد و برنامه‌های این وزیر پیشنهادی نیز بررسی شد.

مالکی درباره میانگین رای‌ها نسبت به کابینه پیشنهادی دولت و شعار مسعود پزشکیان درباره وفاق ملی و سیاسی گفت: رئیس‌جمهور در تلاش است که وفاق ملی رخ دهد و تا حدودی این شعار را جلو برده است، اما برخی از وزرای پیشنهادی پزشکیان مناسب وزارتخانه‌ها نیستند.

وی خاطرنشان کرد: به‌دلیل اداره سخت وزارتخانه‌ها، برخی وزرای پیشنهادی هنوز قادر به پاسخ‌گویی به سوالات نبودند و اینگونه نمی‌توانند صحن علنی مجلس را مجاب کنند.

کد خبر 781062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.