توصیه‌هایی به زائران برای استفاده از کوله‌پشتی استاندارد و کفش مناسب در اربعین

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر گفت: زائران در پیاده‌روی اربعین باید کوله‌پشتی استاندارد همراه داشته باشند و برای انجام پیاده‌روی طولانی نیز باید از کفش مناسب استفاده کنند تا دچار آسیب نشوند.

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه زائران در مسیر پیاده‌روی اربعین باید از کوله‌پشتی و کفش استاندارد استفاده کنند، اظهار کرد: زائران باید کوله‌پشتی را برای سفر انتخاب کنند که جنس آن سبک است و روی ستون فقرات ثابت می‌ماند، زیرا در غیر این صورت ممکن است افرا دچار آسیب جدی در ناحیه ستون فقرات شوند.

وی با اشاره به ویژگی‌های یک کوله‌پشتی مناسب و استاندارد افزود: بندهای کوله‌پشتی باید به طور کامل روی دوش افراد قرار گیرد و توصیه می‌شود، زائران از انداختن کوله‌پشتی روی یک دوش خودداری کنند، همچنین کوله‌پشتی باید حدود سه سانتی‌متر بالاتر از گودی کمر قرار گیرد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به اینکه افراد باید وزن کوله‌پشتی خود را به حداقل برسانند و لوازم غیرضروری را حذف کنند، گفت: به همراه داشتن کوله‌پشتی مناسب برای پیاده‌روی اربعین بسیار مهم بوده و ضروری است زائران از کوله‌پشتی با بندهای پهن استفاده کنند، تا شانه‌ها در راستای بدن قرار گیرد و زائران دچار مشکلاتی اسکلتی و آسیب به ستون فقرات نشوند، همچنین مهم است که افراد از همراه داشتن وسایل غیرضروری پرهیز کنند و وسایل مورد نیاز را برای این سفر معنوی که مسیری طولانی است را به همراه داشته باشند وسیله‌های سنگین را وسط کوله‌پشتی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بهتر است زائران از کوله‌پشتی چرخ‌دار استفاده کنند، تصریح کرد: وزن کوله‌پشتی باید سبک باشد و زائران باید تا جای ممکن کمترین وسایل را همراه خود داشته باشند تا در مسیر طولانی پیاده‌روی اربعین حسینی دچار مشکل نشوند و بتوانند این سفر معنوی را در شرایط جسمی و روحی مناسب به پایان برسانند.

عنوان کرد: لازم است بدانیم علاوه بر به همراه داشتن کوله‌پشتی مناسب و وسایل ضروری، داشتن کفش مناسب نیز برای پیاده‌روی اربعین از جمله موارد مهم در این سفر است، زیرا زائران برای اینکه بتوانند پیاده‌روی طولانی داشته باشند، باید از کفش مناسب استفاده کنند تا پای آنها آسیب نبیند و بتوانند به مسیر خود ادامه دهند.

کد خبر 781059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.