ثبت‌نام ۱۸۲ هزار اصفهانی در سامانه سماح/ بیش از ۳۱ هزار زائر اربعین اعزام شده‌اند

مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان گفت: تا صبح امروز از اصفهان ۱۸۲ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم مرداد_ در ستاد اربعین استان اصفهان اظهار کرد: با تعداد کم هواپیمای مواجه هستیم و بر این اساس پیگیر هستیم تا تعدادی پرواز از شرکت‌های داخلی افزوده شود.

وی با اشاره به برخی سرپیچی‌ها از سمت شرکت‌های هواپیمایی افزود: اقدامی که برخی شرکت‌های هواپیمایی انجام می‌دهد به‌نوعی مقابله با حاکمیت است و بر این اساس اینکه زمان باز شدن خرید بلیت و نوع فروش مشخص نباشد، قابل قبول نیست و نیاز است نظارت جدی‌تری بر این امر صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه مشابه‌سازی‌هایی در حال شکل گرفتن است که در تبلیغات باید موارد رعایت شود، خاطرنشان کرد: موردی به‌نام مشابه‌سازی اربعین نداریم، اربعین مراسم خاص خود دارد و دیگر مراسم‌ها، بزرگداشت است.

جان‌نثاری با اشاره به درخواست‌ها برای تخصیص بودجه برای ساخت موکب در مرز مهران عنوان کرد: قرار بود در شلمچه زمینی برای استان اصفهان بدهند اما اختلافاتی مطرح شد و در نهایت ستاد عتبات اعلان آمادگی کرده در صورت وجود بودجه می‌تواند در مرز مهران زمینی خریداری کند.

وی در خصوص با تاکید بر اینکه اطلاع‌رسانی مواکب درمانی ایرانی و جایگاه‌های سوخت‌رسانی به‌صورت خاص‌تر اعلام و اطلاع‌رسانی شود، گفت: صنایع مکلف‌اند درخواست‌های راهداری را عمل کنند.

در ادامه نیز جعفر عسکری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان اظهار کرد: تا شامگاه گذشته ۱۰۲ موکب با ۵۰۰ دستگاه کامیون و تریلر اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: برای عبور ژنراتورهای مواکب مشکلاتی ایجاد شده است، همچنین بعضاً شنیده شده بلیت‌هایی خارج از چارچوب مقرر فروخته می‌شود.

پس از آن نیز حجت‌الاسلام مهدی گرجی مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان اظهار کرد: تا صبح امروز از اصفهان ۱۸۲ هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند و ۱۰۵ نفر نیز از کارگزاران حج و زیارت به نجف عزیمت خواهند کرد.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگی محصولات خوبی در اختیار داریم که در اختیار ستاد عتبات و دفتر تبلیغات قرار دادیم.

در بخشی دیگر از این جلسه نیز، کمیته‌های مختلف ستاد اربعین به ارائه گزارش‌هایی پرداختند و بر این اساس طبق اعلام کمیته گمرک، از ۲ هفته گذشته ارسال تجهیزات و مواد اولیه مواکب آغاز شده و بر این اساس ۵۵۰ دستگاه کامیون از گمرکات اصفهان و کاشان ارسال شده و ادامه‌دار نیز هست.

همچنین طبق اعلام‌نماینده اداره گذرنامه، از ابتدای محرم تا کنون حدود ۱۵۵ هزار گذرنامه صادر شده و از سویی ۱۴ هزار ثبت‌نام اتباع نیز رقم خورده است.

سازمان حمل و نقل جاده‌ای نیز اعلام کرد از ابتدای طرح اربعین تا پایان روز گذشته بیش از ۳۱ هزار و ۶۸۸ نفر با ۱۰۷۹ ناوگان اعزام شده‌اند که بیشترین تقاضا برای مرز مهران است.

کد خبر 781021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.