ابوالفضل عسگری در گفتوگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی اظهار کرد: شهرداری اراک در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف ارائه خدمات بیشتر و مؤثرتر به شهروندان، نسبت به طراحی و اجرای میز خدمت الکترونیکی اقدام کرده است.
وی افزود: سامانه میز خدمت الکترونیکی امکان ارائه تمام خدمات الکترونیک شهرداری از یک درگاه و با احراز هویت از طریق پنجره واحد دولت به شهروندان را فراهم کرده است و به این واسطه در زمان و هزینههای مربوط به شهروندان و شهرداری در ارائه و کسب خدمات صرفهجویی میشود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک از راهاندازی میز خدمت الکترونیکی در شهرداری خبر داد و تصریح کرد: با استفاده از این سامانه، شهروندان میتوانند به راحتی و در هر زمان و مکانی از خدمات شهرداری بهرهمند شوند و نیازهای خود را رفع کنند.
عسگری اضافه کرد: این اقدام، نقش قابل توجهی در ارتقای کیفیت خدمات شهرداری اراک به شهروندان دارد و نقش مهمی در تسهیل و تسریع در انجام امور شهری ایفا میکند.
وی ادامه داد: با این سامانه، شهروندان میتوانند به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری، از خدمات شهرداری بهرهمند شوند.
در این سامانه مدیریت یکپارچه سرویسها با قابلیت مانیتورینگ هوشمند سرویس و هشدار قطعی آن در قالب پیامک یا ایمیل و کنترل ترافیک میان سرویسها امکانپذیر است
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک با بیان اینکه میز خدمت الکترونیکی در آینده خیلی نزدیک در مجموعه شهرداری راه اندازی میشود، تصریح کرد: ارائه خدمات الکترونیکی و فرایندهای درون و برون سازمانی در بستر pwa( قابلیت اجرا در تمام دستگاههای کامپیوتری و موبایل با انواع سیستم عاملهای ویندوز، اندروید، ios )، قابلیت اتصال به سامانه ایران من (کارپوشه ملی ایرانیان) برای استعلام ثبت احوال و تطابق شماره تلفن همراه و کد ملی (شاهکار مخابرات)، از جمله دستاوردها و امکانات این سامانه است.
عسگری با اشاره به سایر امکانات و قابلیتهای میز خدمت الکترونیکی شهرداری اراک، تاکید کرد: در این سامانه مدیریت یکپارچه سرویسها با قابلیت مانیتورینگ هوشمند سرویس و هشدار قطعی آن در قالب پیامک یا ایمیل و کنترل ترافیک میان سرویسها امکانپذیر است.
وی گفت: ارائه داشبوردهای مدیریتی برای ارائه گزارشهای مختلف مانند گزارش لحظهای و دورهای با بازه زمانی مختلف برای میزان درآمد هر منطقه یا سازمان به تفکیک کدهای درآمدی، میزان هزینه هر منطقه به تفکیک کدهای هزینهای، درصد پیشرفت پروژههای عمرانی و نقاط بحرانی هر پروژه، تعداد مراجعات و درخواستهای شهروندان به تفکیک نوع و مناطق، میانگین زمان پاسخگویی به درخواستها، تعداد مسافران استفاده کننده از ناوگان حمل و نقل عمومی و میزان طول مسیر و دیگر گزارشات مدیریتی که کمک شایانی به تصمیم سازی مدیران مجموعه خواهد داشت، یکی دیگر از قابلیتهای مهم این سامانه محسوب میشود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اراک با بیان اینکه سیستم میز خدمت الکترونیکی همچنین قابلیت ایجاد فرم و فرایند در خواست خدمت جدید را دارا است، اضافه کرد: استفاده از میز خدمت الکترونیکی به عنوان یک فناوری نوین، نقش مهمی در توسعه شهری و بهبود خدمات دارد و امکان دسترسی شهروندان را به خدمات مختلف شهرداری فراهم میکند.
عسگری تاکید کرد: این سامانه از طریق یک واسط الکترونیکی تمامی خدمات شهرسازی را به شهروندان ارائه میدهد که منجر به کاهش بار اداری و افزایش رضایت شهروندان در ارائه خدمات میشود.
نظر شما