نظام مهندسی ساختمان کارگزار نهضت ملی مسکن در قزوین شد

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: در پی تفاهم‌نامه منعقد شده میان اداره‌ کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، این سازمان همه امور مربوط به کارگزاری نهضت ملی مسکن در استان را انجام می‌دهد.

وهاب میزانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین اظهار کرد: در پی تفاهم‌نامه منعقدشده میان اداره کل راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان، کلیه پیگیری‌ها و تشکیل پرونده فیزیکی و ساماندهی متقاضیان طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن، پس از طی فرآیند پایانی اداری، توسط سازمان نظام مهندسی انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه در راستای تأمین اهداف مندرج در مقدمه بین اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به عنوان کارفرما و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین به عنوان کارگزار است.

سرپرست راه و شهرسازی استان قزوین درباره اهداف این تفاهم‌نامه گفت: این تفاهم نامه به منظور تأمین جذب منابع مالی و هدایت و ساماندهی متقاضیان تکمیل واحدهای طرح اقدام ملی مسکن و سایر هزینه‌های مرتبط با اجرای پروژه و انجام امور اداری از مرحله ثبت نام تا مرحله تحویل واحد به افراد واجد شرایط بر اساس خدمات کارگزاری تعیین می‌شود.

میزانی افزود: تبلیغات و اطلاع‌رسانی به مردم از نظر مشخصات و ویژگی‌های طرح اقدام ملی مسکن، اطلاع رسانی شرایط پذیرش متقاضیان از طریق سامانه یا رسانه، پیگیری گزینش افراد و تهیه لیست متقاضیان واجد شرایط و ورود اطلاعات آنها در سامانه طرح اقدام ملی مسکن از جمله مفاد این تفاهم نامه است.

وی ادامه داد: پیگیری قیمت تمام‌شده واحدها از متوالی ساخت طرح اقدام ملی مسکن، جمع‌آوری وجوه از اعضا به حساب ویژه که با تأیید اداره کل شهرسازی برداشت خواهد شد و همچنین ابلاغ و پیگیری هزینه‌های ساخت توسط اعضا به حساب مفتوح شده در بانک از دیگر وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان استان به عنوان کارگزار طرح اقدام ملی مسکن است.

دبیر شورای تأمین مسکن استان قزوین با بیان اینکه شناسایی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در حال ساخت جزو مواد این تفاهم‌نامه است، تاکید کرد: همچنین جانمایی متقاضیان در پروژه، جابجایی، امور انصراف و انتقال، پالایش متقاضیان طبق دستورالعمل ابلاغی کارفرما، ثبت فیش‌های واریزی متقاضیان و اولویت بندی بر اساس تاریخ و مبلغ واریزی جهت انتخاب واحد نیز بر عهده کارگزار اداره کل راه و شهرسازی است.

میزانی اضافه کرد: درج و ضبط کلیه مدارک دریافتی متعلق به متقاضیان در پرونده، استخراج اطلاعات مربوط به متقاضیان، پاسخگویی به متقاضیان و انجام راهنمایی‌های لازم، و اقدامات لازم در خصوص موارد خاص مانند جایگزینی وراثت متقاضی متوفی و رفع مغایرت‌های سامانه‌ای برابر دستورالعمل ابلاغی توسط کارگزار پیگیری و انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پیگیری امضا قرار داد پیش فروش مسکن ملی مابین سازنده و متقاضی، تهیه اخطاریه لازم و ارسال به متقاضیان به منظور اعلام حذف متقاضی و جایگزینی عضو واجد شرایط برابر بخشنامه‌های مربوطه و همچنین تهیه گزارش و اطلاعات در خصوص متقاضیان و ارسال آن در قالب فایل بر اساس اعلام کارفرما از دیگر وظایفی است که طبق این تفاهم نامه بر عهده کارگزار است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین همچنین در خصوص شرایط دریافت تسهیلات بانکی افزود: معرفی متقاضیان به بانک عامل جهت تقسیط وام، صدور معرفی‌نامه جهت اخذ دفترچه فروش اقساطی و پیگیری اخذ بهای واحد و تسویه حساب کامل با سازنده نیز بر عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان استان است.

میزانی با ذکر اینکه نظارت بر اجرای تعهدات کارگزار بر عهده معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی است، ادامه داد: تحویل گرفتن پروژه احداثی از سازنده، معرفی سازنده به شرکت کارگزار به منظور برنامه‌ریزی جهت انجام امور واگذاری واحدهای احداثی، نظارت بر روند واگذاری واحدها به متقاضیان و حسن انجام تعهدات قرارداد، ورود اطلاعات اسناد هزینه‌های ساخت سازندگان به سامانه مسکن ملی برای صدور قراردادهای پیش فروش متقاضیان و اخذ و تعیین زمانبندی تحویل واحدهای متقاضیان از جمله تعهدات کارفرما است.

کد خبر 781001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.