شهریه کودکستان‌ها به‌طور برخط محاسبه می‌شود/ به سامانه کودکستان‌یاب مراجعه کنید

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از ابلاغ آیین‌نامه تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی کودکستان‌ها خبر داد و گفت: شهریه کودکستان‌ها به‌صورت برخط و سامانه‌ای محاسبه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با رجوع به سامانه کودکستان‌یاب، مشخصات و شهریه کودکستان مورد نظر خود را مشاهده کنند.

مجتبی همتی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره فرایند تطبیق مجوز کودکستان‌ها اظهار کرد: تطبیق مجوز تأسیس کودکستان‌ها در پاییز سال ۱۴۰۱ برای موسسانی که مجوز تأسیس‌شأن از سازمان بهزیستی، سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی بود، آغاز شد و این فرایند در تیر ۱۴۰۳ به پایان رسید.

وی با بیان اینکه میان ۳۴ هزار درخواست، ۳۱ هزار پرونده تطبیق تأسیس بررسی و مجوزشان صادر شده است، افزود: تطبیق ۲۹ هزار و ۴۶۱ مجوز تأسیس حقیقی کودکستان انجام شده است.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان اینکه ساماندهی شعب مراکز حقوقی با ایجاد بستر الکترونیک به صورت جامع انجام شد، ادامه داد: ۷۱۱ مجوز تطبیق تأسیس حقوقی صادر و صلاحیت‌های عمومی بیش از ۳۰ هزار مؤسس بررسی شده است.

همتی‌فر با بیان اینکه تغییر تابلوی بیش از ۲۱ هزار مرکز در قالب استاندارد و یکپارچه‌سازی و پاسخ‌گویی به بیش از ۵۰ هزار تیکت و سوال کاربران از نتایج فرایند تطبیق مجوز کودکستان‌ها بوده است، گفت: یکپارچه سازی ۴۰۰ هزار گواهینامه پایان دوره پیش‌دبستانی ۲، ثبت یکپارچه اطلاعات ۶۵۰ هزار کودک در سامانه الکترونیک سازمان (ویژه مراکز دارای مجوز حقیقی)، ثبت یکپارچه اطلاعات ۱۳ هزار کودک در سامانه الکترونیک سازمان (ویژه مراکز دارای مجوز حقیقی)، تعریف بیش از ۱۷۰۰ شعبه مراکز حقوقی تاکنون، از دیگر نتایج فرایند تطبیق مجوز بوده است.

وی درباره شهریه خاطرنشان کرد: پیش از شکل‌گیری سازمان، منطق تعیین شهریه با ابهاماتی روبه‌رو بود، به‌منظور انسجام‌بخشی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری و نظارت بر نحوه و میزان شهریه دریافتی کودکستان‌ها، «آیین‌نامه تعیین شهریه خدمات تربیتی، آموزشی و مراقبتی کودکستان‌ها» در سال ۱۴۰۲ تدوین و ابلاغ شد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک افزود: شهریه کودکستان‌ها به‌صورت برخط و سامانه‌ای برای هر مرکز محاسبه می‌شود و خانواده‌ها می‌توانند با رجوع به سامانه کودکستان‌یاب، مشخصات و شهریه کودکستان مورد نظر خود را مشاهده کنند؛ در سال ۱۴۰۲ فاز اول محاسبه الکترونیکی شهریه کودکستان‌ها به‌صورت آزمایشی انجام شد که با موفقیت قابل توجه همراه بود و با تقویت و اصلاح سامانه در سال ۱۴۰۳ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

شایان‌ذکر است که در حال حاضر اطلاعات کودکستان‌های مجاز در سامانه کودکستان‌یاب برای عموم قابل مشاهده است.

کد خبر 780950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.