پیام‌های رهبر انقلاب، پشتوانه فعالیت‌های ستاد اقامه نماز است

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: ستاد اقامه نماز کار راهبری را انجام می‌دهد و بر این اساس به پشتوانه پیام‌های رهبر انقلاب برای اجلاس سالانه نماز و آئین‌نامه نماز، اقدامات را پیش می‌بریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام ابراهیم رنجبر صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم مرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به وظایف ستاد اقامه نماز استان اصفهان اظهار کرد: ستاد اقامه نماز کار راهبری را انجام می‌دهد و بر این اساس به پشتوانه پیام‌های رهبر انقلاب برای اجلاس سالانه نماز و آئین‌نامه نماز، اقدامات را پیش می‌بریم.

وی افزود: بر اساس پیام رهبر انقلاب برای سیزدهمین اجلاس نماز، به این نکته تاکید شد که دستگاه‌هایی که در حوزه نماز به‌خوبی عمل کردند تشویق و دستگاه‌هایی که خوب عمل نکردند تذکر داده می‌شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان عنوان کرد: همه ساله برنامه‌هایی در سه حیطه تبلیغی، آموزشی و پژوهشی برای مجموعه دستگاه‌ها تعریف می‌شود که برش استانی آن نیز به دستگاه‌ها می‌آید و در این راستان برخی دستگاه‌ها درون‌سازمانی و برخی برون سازمانی نیز فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به روند و شیوه ارزیابی بر دستگاه‌ها بیان کرد: یک سامانه به‌نام سجاده داریم که هیئت ارزیابی، دستگاه‌ها را بررسی و از سویی بازرسی‌هایی نیز داریم که در نهایت از دستگاه‌های برتر استان تقدیر می‌شود

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های مدنظر، بومی‌سازی برنامه‌ها است بر این اساس برنامه‌های ابلاغی کشور را بومی‌سازی می‌کنیم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان اظهار کرد: در اسفند سال گذشته و اجلاس استانی‌مان از حدود ۹۰ دستگاه، ۴۲ دستگاه برتر را معرفی کردیم، همچنین در بیش از ۵۰۰ مرکز (به‌جز مدارس) نماز به‌صورت روزانه اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام رنجبر عنوان کرد: نگاهی ویژه به مدارس و دانشگاه فرهنگیان داریم و بر این اساس دوره‌های آموزشی برای مدیران، معلمان، معاونین و مربیان برگزار می‌شود.

وی گفت: مرکز تخصصی نماز استان اصفهان به‌زودی افتتاح خواهد شد که مباحث آموزشی مربوط به نماز استان‌های هم‌جوار نیز به عهده اصفهان خواهد بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان با بیان اینکه نشست با خانواده دانش‌آموزان و برگزاری گفتمان نمازشناسی برای دانش‌آموزان از جمله برنامه‌هایی است که نیازمند کار بیشتر است، اظهار کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی، تولید محتوا برای گروه‌های مختلف، تولید محتوا در فضای مجازی، برگزاری اجلاس‌های کشوری، استانی و شهرستانی از دیگر اقدامات در دستورکار است‌.

وی با اشاره به فعالیت مساجد و نمازخانه‌های بین‌راهی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ساخت ۱۰۰ نمازخانه در سطح کشور را تقبل کرده که در استان ما ۳ مورد به بهره‌برداری رسیده و بر این اساس حدود ۲ هفته یکبار از نمازخانه‌ها و مجتمع‌های بین‌راهی بازدیدهایی داریم.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان خاطرنشان کرد: مجمع خادمین نماز از دیگر اقداماتی است که انجام شده که در مباحث مالی در حد امکان کمک کرده‌اند چرا که بودجه‌ای برای برخی از اقدامات نداریم.

حجت‌الاسلام رنجبر عنوان کرد: دبیران شهرستانی شورای اقامه نماز فرمانداران و در سطح استان استانداران هستند.

کد خبر 780930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.