نگاهی به گیشه هنر هفتم در سال جاری/ پرفروش‌ترین فیلم‌ها را بشناسید

فیلم‌های تگزاس۳، تمساح خونی، مست عشق، خجالت نکش۲ و سال گربه، به ترتیب جزو پنج فیلم پر فروش سینمای ایران از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سینما و هنر هفتم در پنج ماهه نخست سال جاری با رونق چشمگیری مواجه شد و بر این اساس فیلم‌های تگزاس ۳، تمساح خونی، مست عشق، خجالت نکش ۲ و سال گربه، به ترتیب جزو ۵ فیلم پر فروش سینمای ایران از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا کنون بوده‌اند.

از سویی در چهاردهمین جلسه شورای صنفی نمایش مصوب شد فیلم‌های «سال گربه» و «مست عشق» از امروز با پایان سقف ۱۴ هفته‌ای اکران، نمایش خود را فقط در گروه سینمایی فرهنگ ادامه دهند؛ بر همین‌اساس و با توجه به اکران فیلم‌های تازه، در ادامه مروری بر آن‌ها خواهیم داشت:

تگزاس ۳

تگزاس ۳ به کارگردانی سید مسعود اطیابی، تا امروز توانسته به فروش ۱٬۹۲۰٬۲۸۸٬۸۰۴٬۰۰۰ ریالی برسد
؛ در این فیلم که جدیدترین فیلم کمدی سینمای ایران است و در بهار ۱۴۰۳ روی پرده رفته، باز هم سام درخشانی و پژمان جمشیدی حضور دارند.

خلاصه فیلم:

داستان فیلم تگزاس ۳ همان‌طور که از پوسترش مشخص است، پس از ماجرای مجسمه‌های حاوی کوکائین در قسمت قبلی شروع می‌شود؛ جایی که ساسان (با بازی سام درخشانی) و بهرام (با بازی پژمان جمشیدی) باید باقی مجسمه‌ها را پیدا کنند تا مشکل امنیتی و گروگانگیری برطرف شود؛ داستان دنباله‌دار شخصیت‌های اصلی فیلم که در قسمت اول در کشور برزیل آغاز شد و در قسمت دوم رهسپار وطن شدند، حالا قرار است دردسرهای جدیدی را در قسمت سوم درست کنند.

نگاهی به گیشه هفتم در سال جاری/ پرفروش‌ترین فیلم‌ها را بشناسید

تمساح خونی

جواد عزتی یکی از چهره‌های مطرح جشنواره ۴۲ بود که با ساخت نخستین فیلم خود به نام تمساح خونی به کارگردان‌ها پیوست؛ این فیلم با بازی سعید آقاخانی، عباس جمشیدی فر و الناز حبیبی در شانزدهم اسفند سال گذشته اکران شد و تا امروز توانسته به فروش ۱٬۶۷۱٬۴۵۱٬۷۷۲٬۵۰۰ ریالی برسد.

خلاصه فیلم:

دو جوان به نام هومن و پیمان که برای دکتر کار می‌کنند، برای انجام کاری نیازمند پول زیادی هستند؛ در همین هنگام پول‌های دکتر به‌عنوان امانت نزدشان است؛ آن‌ها تصمیم می‌گیرند با این پول‌ها قمار کنند، اصل پول را به دکتر بازگردانند و باقی مانده را برای خود بردارند، اما در همین حین درگیر دردسر بزرگی می‌شوند.

نگاهی به گیشه هفتم در سال جاری/ پرفروش‌ترین فیلم‌ها را بشناسید

مست عشق

مست عشق به کارگردانی حسن فتحی، پنجم اردیبهشت سال جاری، اکران شد و تا امروز به فروش ۱٬۱۸۶٬۱۴۷٬۳۵۷٬۵۰۰ ریالی دست پیدا کرده است؛ شهاب حسینی، پارسا پیروزفر و تعدادی از بازیگران ترکیه‌ای در این فیلم حضور دارند.

خلاصه فیلم:

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری است که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا را به تصویر می‌کشد؛ در واقع در فیلم مخاطب پنج سال از زندگی مولانا را تماشا می‌کند و در این پنج سال اتفاق‌های زیادی در زندگی این عارف بزرگ می‌افتد.

نگاهی به گیشه هفتم در سال جاری/ پرفروش‌ترین فیلم‌ها را بشناسید

خجالت نکش ۲

خجالت نکش ۲ به کارگردانی رضا مقصودی، شانزدهم خرداد سال جاری اکران شد و تا امروز به فروش ۷۰۳٬۳۹۳٬۳۹۷٬۰۰۰ ریالی دست پیدا کرده است؛ شبنم مقدمی و احمد مهرانفر از بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه فیلم:

قسمت اول فیلم خجالت نکش که به دلیل بازی باورپذیر و قوی شبنم مقدمی (صنم) و قنبر (احمد مهران فر) با موضوع فرزندآوری بود که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد، اما انگار قرار است که قسمت دوم، به داستان طلاق این زوج روستایی پرداخته شود.

نگاهی به گیشه هفتم در سال جاری/ پرفروش‌ترین فیلم‌ها را بشناسید

سال گربه

سال گربه به کارگردانی مصطفی تقی زاده، بیست‌ودوم فروردین سال جاری، اکران شد و تا امروز به فروش ۶۴۳٬۴۵۷٬۵۰۰٬۰۰۰ ریالی دست پیدا کرده است؛ بهرام افشاری و سارا بهرامی از بازیگران این فیلم هستند.

خلاصه فیلم:

فیلم درباره جوانی است که در سال گربه متولد شده است و نحسی این سال که هر ۱۲ سال یک‌بار اتفاق می‌افتد و موجب نابود شدن اطرافیان او می‌شود، به‌علاوه هدف اصلی او در زندگی، کسب شهرت به هر قیمتی است و تلاقی این دو موضوع، موقعیت‌های دراماتیک فیلم را شکل می‌دهد.

نگاهی به گیشه هفتم در سال جاری/ پرفروش‌ترین فیلم‌ها را بشناسید

به گزارش ایمنا، فیلم‌های بی‌بدن، پول و پارتی و آسمان غرب، به ترتیب و بعد از فیلم‌های ذکر شده، دارای بیشترین مقدار فروش در سینما هستند.

کد خبر 780906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.