لزوم تشکیل کمیته‌های تخصصی برای فعالیت‌های گسترده‌تر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد استان اصفهان در شورای توسعه و حمایت از این تشکل‌ها گفت: باید با بررسی ظرفیت‌های موجود بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تمرکز داشته باشیم و این نیازمند تشکیل کمیته‌های تخصصی است تا با حرکت جمعی و مشارکت مردم فعالیت‌های گسترده‌تر و مؤثرتری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، کمال حیدری عصر امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد_ به مناسبت بزرگداشت روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در همایش تشکل‌های مردم‌نهاد استان اصفهان اظهار کرد: باید سعی کنیم در گام‌های بعدی در عرصه فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد، کمیته‌های تخصصی شکل بگیرد تا با حرکت جمعی و مشارکت مردم فعالیت گسترده‌تر و مؤثرتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه افتخارمان این است که مراکز و مؤسسات خیریه گوناگونی در استان اصفهان وجود دارد، افزود: در دوران شیوع کرونا تمام افراد با همدلی یکدیگر پای کار آمدند و با مشارکت عمومی توانستیم به خوبی آن دوران را پشت سر بگذاریم.

نماینده سازمان‌های مردم‌نهاد استان اصفهان در شورای توسعه و حمایت از این تشکل‌ها با تاکید بر اینکه نگاه‌مان تنها نباید به معضل‌ها باشد، عنوان کرد: در مسائل اجتماعی باید به علت‌ها بپردازیم، همچنین با بررسی ظرفیت‌های موجود بر پیشگیری از آسیب‌ها تمرکز داشته باشیم، بنابراین نیاز به استانداردسازی و توانمندسازی است.

حیدری با اشاره به مشکلات موجود در نظام آموزش‌وپرورش کشور ادامه داد: آموزش‌وپرورش می‌تواند یکی از علت‌های مهم و مؤثر در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد، باید دانش‌آموزان را برای مواجه با مسائل جامعه آماده کنیم، چراکه ریشه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در سنین ۸ تا ۱۳ سال است و باید در این دوران مهارت‌های لازم را به دانش‌آموزان آموزش دهیم.

کد خبر 780844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.