حفظ هویت شهر مهمترین هدف برنامه «اصفهان فردا» است/ بررسی مشکلات شهر از زاویه دید مردم

شهردار اصفهان با اشاره به اجرای برنامه‌های «مردم سلام» در محله‌های مختلف این کلان‌شهر گفت: حفظ هویت و اصالت شهر مهمترین هدف برنامه «اصفهان فردا» است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده شامگاه _سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد_ در بیست‌ویکمین برنامه «مردم سلام» که به‌منظور دیدار شهردار اصفهان با شهروندان منطقه ۶ شهرداری در مسجد رکن‌الملک خیابان فیض برگزار شد، با اشاره به قرار گرفتن تخت فولاد و گلستان شهدا در این منطقه اظهار کرد: این اماکن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به سلسله برنامه‌های مردم سلام افزود: هدف از این برنامه‌ها شنیدن مشکلات مردم بدون واسطه است.

شهردار اصفهان ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری برنامه‌های گسترده و متنوعی را در طول سال در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شهر در دستور کار دارد و به‌صورت مستمر درصدد رفع نیازهای شهر است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه ممکن است گاهی بعضی مشکلات و معضلات از دید مدیران شهری مغفول بماند، ادامه داد: بیان انتقاد، پیشنهادها و گزارش‌های مردمی گامی برای بهتر شدن اقدامات مدیریت شهری است.

وی با اشاره به پیگیری‌های مجموعه مدیریت شهری درباره مشکلات مردم ادامه داد: قرار است در برنامه مردم سلام با حضور در مناطق مختلف شهر، پای حرف مردم بنشینیم و مشکلات را از زاویه دید آن‌ها جویا شویم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری در این جلسات بیشتر شنونده هستند، تمام مشکلات ثبت و ضبط می‌شود و پس از پیاده‌سازی پیگیری خواهد شد.

قاسم‌زاده با اشاره به بعضی انتقادها در خصوص عدم ارائه برخی مجوزها افزود: «اصفهان فردا» یعنی اینکه باید مراقب باشیم شهر ما و ساخت‌وسازها در آن به‌گونه‌ای نباشد که هویت و اصالت شهر را بگیرد؛ بر همین اساس شهرداری اجازه نمی‌دهید بعضی بلندمرتبه‌سازی‌ها صورت گیرد.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌های شهری سعی شده است ضوابط رعایت شود تا شهر از هویت خود خارج نشود، زیرا همانطور که خانه‌، خانه‌داری یا مغازه، مغازه‌داری می‌خواهد، شهر نیز شهرداری می‌خواهد.

شهردار اصفهان با تاکید بر لزوم رسیدگی و رفع مشکلات شهروندان در مناطق مختلف شهرداری گفت: پس از جمع‌بندی مسائل شهرداری، برای رفع این مشکلات متمرکز می‌شود و ظرف سه ماه آینده گزارشی از میزان پیگیری، اجرایی‌شدن و رفع این مشکلات، ارائه می‌شود.

به گزارش ایمنا، مسئولان اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری نیز در مسجد مستقر شدند تا مشکلات شهروندان ثبت و برای بررسی، پیگیری و رفع به بخش‌های مربوطه ارجاع شود.

کد خبر 780841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.