انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی یادگار شهید جمهور است

استاندار خراسان شمالی انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی را یادگار رئیس‌جمهور شهید برای مردم استان دانست و گفت:اجرای این طرح برکات زیادی برای مردم خراسان شمالی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ سه شنبه بیست و سوم مرداد_ در دیدار با رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و تعدادی از مدیران این مجموعه اظهار کرد: طرح انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی خراسان یادگار شهید جمهور است و اجرا و بهره برداری کامل آن می‌تواند بسیاری از مشکلات آبی استان را برطرف کند.

وی افزود: با پیگیری مدیران استانی و مدیران پتروشیمی در مدت کوتاه بیش از هزار میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شد.

استاندار خراسان شمالی ضمن بیان اینکه با اجرای این طرح بیش از ۵.۵ میلیون متر مکعب آب مصرفی آزاد و به آبخوان‌های استان اضافه می‌شود، گفت: این امر سبب تحول بزرگ در استان خواهد شد چرا که زمینه‌ای به وجود می‌آید تا سهمیه بیشتر آب برای صنایع اختصاص یابد و این موضوع رشد در تولید و سایر موارد را به دنبال دارد.

وی افزود: همدلی و همراهی بسیار خوبی در بدنه مدیریتی استان وجود دارد که سبب حصول توفیقات بسیاری بوده است و به دور از حاشیه پیگیر منویات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور شهید هستیم.

حسین نژاد ضمن اشاره به دستاوردها در زمینه‌های راه، آب، احیای صنایع راکد و کاهش نرخ بیکاری، گفت: کاهش نرخ بیکاری یکی از مهمترین مواردی بود که رئیس جمهور شهید در سفر به استان نسبت به آن توجه داشتند.

امیر علی اوسط، رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار اظهار کرد: با توجه به شرایط تنش آبی موجود در کشور و استان، اجرای طرح انتقال پساب به پتروشیمی طرح بسیار مهم و اساسی است و جزو مطالبات مردم استان محسوب می‌شود که در دولت شهید رئیسی نیز مورد توجه قرار گرفت و اکنون با کار جهادی اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

مهدی اسلام خواه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: میزان معوقات کارگری استان در سال‌های اخیر و در دولت شهید رئیسی کاهش یافت.

وی افزود: معوقات کارگری در استان به میزان ۳۰ میلیارد تومان کاهش یافته و اکنون با پیگیری‌ها کاهش یافته و سبب ایجاد آرامش در حوزه کارگری شده است.

اسلام خواه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه تحقق اشتغال تعهد شده استان، افزود: نرخ بیکاری در استان از ۹.۷ درصد به ۷.۴ درصد رسید و در تابستان ۱۴۰۲ نرخ ۵.۱ درصد را نیز تجربه کردیم.

وی گفت: در اجرای طرح کالابرگ نیز در استان ۱۰۰ درصد افراد مشمول از کالابرگ استفاده کردند.

کد خبر 780799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.