تحول در نظام اداری کشور یک الزام انکارناپذیر است

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت انکارناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دو م انقلاب اسلامی گفت‌: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی بسیار نقش‌آفرین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز _سه‌شنبه بیست و سوم مرداد_ در گردهمایی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی استان مرکزی اظهار کرد: امروز در نظام مدیریت برای اینکه چه کنیم که هم از نظر کارشناسی استفاده کنیم و هم با موانع و کندی در نظام اداری مواجه نباشیم، نظریات مختلفی را به وجود آورده است، ایجاد سازمان چابک توأم با افزایش بهره‌وری را مقدمه تحقق این مهم دانست.

وی با بیان اینکه ناکارآمدی به معنای ناکارآمدی اعضا نیست بلکه ساختار نظام اداری ناکارآمد است افزود: باید تحول در نظام اداری شکل گیرد و تاکنون کسی به سمت رفع این مشکل نرفته است.

استاندار مرکزی با اشاره به ضرورت انکار ناپذیر تحول در نظام اداری کشور در گام دوم انقلاب اسلامی، اضافه کرد: نظام اداری کارآمد، چابک و امیدآفرین برای تحقق اهداف انقلاب شکوهمند اسلامی و تداوم این نظام انقلابی بسیار نقش‌آفرین است.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: در صورتی که مسائل جامعه رفع نمی‌شود و یا پس از رفع مجدد، مسئله جدید ایجاد می‌شود، علت آن است که نظام اداری به شدت ناکارآمد است.

وی ادامه داد: در صورتی که مسائل و مشکلات بازتولید می‌شود، به علت ناکارآمدی همه کارمندان، نیست، بلکه ناکارآمدی از نظام اداری است.

استاندار مرکزی با بیان اینکه درواز بانی تشکل‌ها در رفع مشکلات ارزشمند است خاطر نشان کرد: بنده تلاش کردم در مدت خدمت در استان گروهای اجتماعی را به هم نزدیک کنم چراکه برای پیشرفت همگرایی نیاز است، سازمان‌های مردم نهاد از نظر توجه به اعتلای جمعی، حلقه ارتباط بین دولت با مردم هستند.

مخلص‌الائمه اضافه کرد: ۶۰۰ تشکل در ۱۴ موضوع از قبیل: بهداشت، زنان، آسیب‌های اجتماعی، ورزش، گردشگری، رسانه و حقوق شهروندی در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد، نقش مؤثری در کمک به کاهش معضلات و مشکلات جامعه دارند و در بیشتر موارد از بخش‌های دولتی جلوتر گام برداشته‌است.

استاندار مرکزی گفت: در صورتی که سازمان‌های مردم نهاد نبودند، دولت نمی‌توانست و نمی‌تواند بسیاری از مناسبات اجتماعی و فرهنگی را راهبری کند، بنابراین حضور و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد الزامی است.

مخلص‌الائمه یکی از مطالبات مردم اراک و شازند را تعطیلی نیروگاه شازند به دلیل آلایندگی و مشکلات زیست محیطی برشمرد و افزود: به دلیل ناترازی مصرف برق در بسیاری از موارد بخش فرسوده نیروگاه که آلایندگی بیشتری دارد وارد مدار می‌شود که نیاز است در این شرایط تشکل‌ها وارد عمل شوند، هرچند تاکنون مجموعه استانداری اجازه توسعه نیروگاه شازند را نداده است.

وی تصریح کرد: مکان‌یابی نادرستی در تأسیس نیروگاه شازند انجام شده و از سویی فناوری نامناسبی در ساخت و راه‌اندازی این نیروگاه به کار رفته است.

باید در حوزه امنیت، تشکل‌های امنیت ساز شکل گیرد

بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی هم اظهار کرد: فضای مجازی هم اینک توسعه یافته است، بنابراین باید در حوزه امنیت، تشکل‌های امنیت ساز شکل گیرد.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها و سمن‌هایی که در عرصه‌های مختلف استان با همت بالا تلاش می‌کنند در جامعه تأثیرگذار باشند افزود: تشکل‌های استان در بسیاری از موضوعات از قبیل پیشگیری از اعتیاد از بخش‌های دولتی جلوتر هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: مؤسسات خیریه باید به شکل خصوصی اداره و خیرین سلامت و بهداشت باید مردمی شوند.

دستگاه قضا باید از ظرفیت سمن‌های بیشتر استفاده کند

حجت‌الله درودگر دادستان مرکز استان مرکزی هم اظهار کرد: دستگاه قضائی استان باید از ظرفیت سمن‌های بیشتر استفاده کند.

وی افزود: مشارکت در سیاست گذاری، جلوگیری از جرم، کمک در درمان ترک اعتیاد، میانجیگری، صلح و سازش و توسعه فرهنگ از بخش‌های است که سمن‌ها می‌توانند به یاری دستگاه قضا بشتابند.

دادستان مرکز استان مرکزی تصریح کرد: قانون اجازه حضور برخی سمن‌ها در دادگاه‌ها را داده تا در تمام مراحل دادرسی حضور داشته باشند.

کد خبر 780782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.