استفاده از سیستم‌های خنک کننده برای حیوانات در پارک حیات وحش صفه

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان گفت:حدود یک میلیارد تومان برای احداث سیستم‌های خنک کننده در راستای تعدیل دمای هوای پارک حیات وحش صفه هزینه شده است.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به تعدیل دمای پارک حیات وحش صفه با احداث سیستم‌های آب‌پاش و مه‌پاش اظهار کرد: یکی از جاذبه‌های توریستی و گردشگری شهر اصفهان پارک حیات وحش صفه است که بالغ بر ۲۰ هزار نفر روزانه از آن بازدید می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم و گردشگران به‌صورت مستمر از کوه صفه بازدید می‌کنند، افزود: سالانه بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان در راستای ساماندهی و ایمن‌سازی مسیر کوه صفه هزینه می‌شود.

مدیر منطقه ۵ شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارک حیات وحش صفه دارای ۳۰ گونه جانوری شامل گوشت‌خواران، علف‌خواران، خزندگان و پرندگان است، تصریح کرد: این پارک سالانه بیش از ۲ میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و هدف آن در راستای آموزش و آگاهی شهروندان به ویژه کودکان و نسل جوان است.

کارگر خاطرنشان کرد: پارک حیات وحش صفه در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی متناسب با زیستگاه حیوانات واقع شده است که با توجه به گرمای شدید تابستان سال جاری، حدود یک میلیارد تومان برای احداث سیستم‌های خنک کننده در راستای تعدیل آب و هوای پارک حیات وحش صفه هزینه شد.

وی ادامه داد: بعضی از گونه‌های جانوری آفریقایی تا دمای ۵۰ درجه را تحمل می‌کنند اما برخی دیگر از حیوانات پارک حیات وحش صفه نیاز به تعدیل آب و هوا داشتند بنابراین نصب پنکه و دمنده‌های هوا و احداث سیستم آب‌پاش و مه‌پاش در جایگاه‌های نگهداری حیوانات را به منصه ظهور رساندیم.

کد خبر 780737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.