پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی به تشریح وضعیت آب‌وهوای این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، علی الهی، ظهر امروز_سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روند افزایش دمای هوای این استان از ظهر امروز سرعت می‌گیرد و در روزهای پایانی هفته جاری به گرم‌ترین میزان خود می‌رسد.

وی افزود: افزایش دمای هوا بیشتر مناطق گرمسیر خراسان رضوی را فرا می‌گیرد و موجب می‌شود بیشینه دمای هوا در بیشتر شهرستان‌های استان از جمله کلان‌شهر مشهد در روزهای پایانی هفته جاری به ۴۰ درجه برسد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: وزش باد به نسبت شدید با احتمال خیزش گردوغبار از دیگر پدیده‌های روزهای آینده در مناطق خراسان‌رضوی است که استان را فرا خواهد گرفت.

وی گفت: همچنین با افزایش حجم ابرناکی در آسمان استان برای مناطق شمال و شمال غرب در روز پنجشنبه هفته جاری، وقوع بارش‌های پراکنده با احتمال آب‌گرفتگی پیش‌بینی می‌شود.

وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته، فریمان با کمینه دمای ۱۷ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای ۴۲ درجه به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند و در همین مدت کلان‌شهر مشهد نوسانات دمایی ۲۵ تا ۳۶ درجه را به ثبت رسانده است.

الهی گفت: میانگین دمای هوای کنونی مشهد ۳۶ درجه سلسیوس است که طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، دمای این کلان‌شهر امروز بین ۲۵ تا ۳۸ درجه در نوسان خواهد بود.

کد خبر 780719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.