۲ دیدار هفته نخست لیگ برتر با VAR برگزار می‌شود

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص به‌کارگیری سیستم داوری VAR در لیگ برتر گفت: دو دیدار در هفته نخست لیگ برتر با VAR انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، مهدی تاج ظهر امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم مرداد_ در نشست مجمع سالیانه هیئت فوتبال آذربایجان شرقی اظهار کرد: فوتبال بار بسیاری از بخش‌های دیگر جامعه را به دوش می‌کشد، فوتبال به رفع مشکلات اجتماعی کمک می‌کند و وقتی تیم ملی فوتبال می‌برد، یک ایران خوشحال می‌شود و بدون شک فوتبال با هیچ پدیده اجتماعی قابل مقایسه نیست، تراکتور هم نه یک تیم بلکه یک جریان در روند توسعه تبریز است و همه باید به تراکتور کمک کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد یک ورزشگاه به معنای تخریب یک زندان است، ادامه داد: جزو نادرترین کشورها هستیم که پول خود فوتبال هم به فوتبال اختصاص نمی‌یابد، اگر درآمدهای فوتبال به خود فوتبال داده شود، می‌تواند خودش را اداره کند.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: مشکلات ورزشی شهرستان‌های مختلف کشور مشابه هم هستند و جوان‌ها و ورزشکاران جایی برای تمرین ندارند.

تاج در خصوص به‌کارگیری سیستم داوری VAR در لیگ برتر، تصریح کرد: دو بازی در هفته اول لیگ برتر با VAR انجام می‌شود، البته باید صدا و سیما کمک و تأیید کند؛ سپس هفت دستگاه دیگر را نیز وارد می‌کنیم تا تمام بازی‌ها با VAR برگزار شود.

وی با اشاره به چهره فوتبالی رئیس جمهور، تاکید کرد: امیدواریم دکتر پزشکیان به عنوان یک فوتبالیست به فوتبال کمک کنند، البته باید از شهید رئیسی نیز قدردانی کرد که برای نوسازی ورزشگاه آزادی کمک بسیاری کردند و حتی هواپیمایی اختصاصی دولت را به تیم ملی دادند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه امروز ورزشگاه بزرگ نمی‌سازند بلکه ورزشگاه‌های ۵۰ و ۶۰ هزار نفری را نوسازی می‌کنند و باقی تماشاگران نیز بازی را از تلویزیون نگاه می‌کنند، اضافه کرد: ورزشگاه آزادی، همه الزامات یک ورزشگاه بین المللی را دارد و طی دو سه هفته دیگر آماده می‌شود.

تاج با بیان اینکه برای بانوان ورزشی‌نویس فضا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امروز به ورزشگاه یادگار امام (ره) رفتم و دست مریزاد به ستوده نژاد، مدیرکل ورزش و جوانان استان می‌گویم زیرا با توجه به وضعیت قبلی این ورزشگاه اکنون بسیار عالی شده است و حتی موتورخانه ورزشگاه مانند یک هتل است.

وی ادامه داد: وضعیت چمن، ورزشگاه و رختکن‌های ورزشگاه بسیار خوب است و کمی ضعف هم مانند گیت‌ها وجود دارد که باید به سرعت حل شود. بازی‌ها در ورزشگاهی که نور، چمن و رختکن مناسب دارد، اما گیت و بلیت مشخص ندارند، بدون تماشاگر برگزار می‌شود مثلاً ورزشگاه غدیر اهواز که تا زمان آماده شدن گیت، به عنوان میهمان بازی خواهد کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال اضافه کرد: گیت ورزشگاه برای هفته دوم لیگ و مسابقه تراکتور و پرسپولیس باید فراهم شود تا هواداران خونگرم تراکتور که من بابت بازی تراکتور و نفت مدیون آن‌ها هستم و جا دارد از آن‌ها عذرخواهی و تشکر شود، در ورزشگاه حضور پیدا کنند.

تاج با بیان اینکه شهید مالک رحمتی، استاندار شهید یکی از عوامل اصلی خصوصی سازی پرسپولیس و استقلال بود، افزود: ایشان به صورت جدی در زمانی که در سازمان خصوصی سازی حضور داشت، این موضوع را در دولت پیگیری کردند.

وی با اشاره به نکاتی درباره برگزاری و لغو بازی‌ها، ادامه داد: طبق قانون فیفا هیچ مسابقه فوتبالی مگر با دستور افسر امنیتی لغو نمی‌شود و بازی بدون آمبولانس برگزار نمی‌شود در غیر این صورت هر اتفاقی که بیفتد، مسئول باید پاسخگو باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال اظهار کرد: سهم تبریز در تیم‌های ملی خوب است و در فوتسال نیز تیم مس سونگون سال‌ها نماینده کشور در آسیا بوده است، از بازگشت مظفری‌زاده به چرخه اداری فوتبال خوشحال هستیم.

تاج تاکید کرد: احیای تیم فوتبال ماشین سازی درخواست من از امام جمعه تبریز بود، زیرا تراکتور و ماشین‌سازی دو بال فوتبال تبریز بودند؛ ماشین سازی حذف شدنی نیست و باید دوباره این تیم فوتبالی ایجاد شود و فدراسیون نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 780687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.