لزوم حمایت از صنایع‌دستی برای حفظ هویت فرهنگی شهر اصفهان

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: صنایع‌دستی بخشی از صنایع کوچک، هویت فرهنگی شهر و میراث ملی محسوب می‌شود و اصفهان نیز مهد این صنایع به شمار می‌رود، از این‌رو وظیفه فرهنگی این کلان‌شهر نسبت به این صنایع حمایت ویژه از آن‌ها و جلوگیری از نابودی کسب‌وکارهای کوچک است.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حمایت از صنایع کوچک اظهار کرد: بررسی و پیگیری دو موضوع مهم ازجمله وضعیت اشتغال و بیکاری، همچنین بررسی وضعیت اقتصادی از مباحثی است که کشور به‌دنبال رفع آن بوده و در شهر اصفهان نیز این دو موضوع از مسائل کلان محسوب می‌شود.

وی افزود: صنایع کوچک یکی از راهبردها و سیاست‌هایی است که حمایت از آن‌ها می‌تواند پیشران اقتصادی باشد و به کارآفرینی کمک کند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: پیرو مصوبه شورای اسلامی این کلان‌شهر در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان که بیشتر از خانواده صنایع کوچک و پاک محسوب می‌شوند، به‌ویژه شرکت‌هایی که برای رفع مشکلات زیست‌محیطی شهر راه حل‌هایی داشتند، مذاکراتی با این شرکت‌ها انجام شد و جایزه بزرگ شهری در حوزه کارآفرینی به این بخش اختصاص داده شد.

کلاهدوزان ادامه داد: صنایع‌دستی بخشی دیگر از صنایع کوچک محسوب می‌شود و اصفهان نیز مهد این صنایع به شمار می‌رود، از این‌رو وظیفه فرهنگی این کلان‌شهر نسبت به این صنایع حمایت ویژه از آن‌ها و جلوگیری از نابودی کسب‌وکارهای کوچک است.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک همچون صنایع‌دستی هویت فرهنگی و میراث شهر اصفهان و کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: در دوره ششم به این صنایع توجه ویژه‌ای شده و در راستای رونق‌دهی به این کسب‌وکارهای کوچک، شهرداری اصفهان در مواردی که این ظرفیت را داشته، تسهیل‌گر بوده است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در سال جاری به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان، آشنایی با هنر سوزن‌دوزی یکی از رویدادهای برگزار شده در راستای حمایت از این میراث ملی و صنایع کوچکِ دستی بود که امیدواریم برای حفظ و حمایت از این صنایع، بیش از پیش به عرضه و معرفی آن‌ها به نسل جوان پرداخته و چنین رویدادهایی بیش از گذشته در شهر برگزار شود.

کد خبر 780667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.