بهره‌برداری موقت از طرح جاده ترمینال برکت به پایانه مرزی شهید سلیمانی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام از بهره‌برداری موقت پروژه راهبردی جاده ترمینال برکت به پایانه مرزی شهید سلیمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سید زاهدین چشمه‌خاور صبح امروز _سه‌شنبه بیست و سوم مرداد_ در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: پروژه بهسازی و احداث جاده پدافندی پایانه برکت به مرز شهید سلیمانی به منظور ارتقای نظارت و کنترل میدانی بر روند برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی و روان‌سازی تردد در مرز بین‌المللی مهران، انجام شده است.

وی افزود: پروژه جاده پدافندی یکی از اقدامات مهم امسال است که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان به طول ۷/۵ کیلومتر با هدف دسترسی سریع‌تر مقامات و یگان‌های امدادی به مرز اجرا شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام تصریح کرد: این پروژه شامل عملیات خاکبرداری به میزان ۲۳ هزار متر مکعب، خاک‌ریزی ۱۴ هزار متر مکعب، اجرای بیس ۲۵ هزار مترمکعب و آسفالت بیش از ۱۰ هزار تن به همراه احداث ۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک است.

چشم خاور خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال و در مدت زمان دو ماه با استفاده از ۵۰ دستگاه ماشین آلات به صورت شبانه روزی اجرا شده است.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی اربعین حسینی، ضرورت بهره‌برداری از پروژه و تسهیل در تردد نیروهای امدادی تا سطح اساس و قیرپاشی پیش رفت و هم‌اکنون تردد در این مسیر به صورت موقت قابل استفاده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام گفت: با توجه به اهمیت پروژه و ضرورت رعایت مشخصات فنی، پس از اربعین حسینی، عملیات تکمیلی شامل احداث پل‌ها و روکش آسفالت ادامه خواهد یافت.

کد خبر 780653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.