برپایی ۵۰۰ موکب برای ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین حسینی

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر از برپایی ۵۰۰ موکب برای ارائه خدمات درمانی به زائران خبر داد و گفت: بیش از ۲۰۰ آمبولانس و خودرو امدادی به مناطق مرزی انتقال یافت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید علی مرعشی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه پیش‌بینی شده سال جاری بیش از سال گذشته زائران در مراسم اربعین حسینی (ع) حضور داشته باشند، اظهار کرد: سال گذشته ۲۲.۵ میلیون زائر در شهرهای مختلف عراق حضور داشتند و پیش‌بینی شده که در سال جاری بیشتر از این تعداد زائر در مراسم اربعین حسینی شرکت کنند.

وی افزود: جمعیت هلال با همکاری و کمک وزارت بهداشت و هلال احمر عراق اقدامات ویژه‌ای را برای اربعین سال جاری مد نظر قرار داده است.

رئیس مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت جمعیت هلال احمر گفت: تعداد موکب‌های هلال احمر در بخش بهداشت و درمان بالغ بر ۵۰۰ موکب و روزانه به بیش از ۶ هزار زائر حسینی خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری تمام امکانات لازم فراهم شده است، تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ آمبولانس و خودرو امدادی به مناطق مرزی انتقال یافته و دارو، تجهیزات پزشکی و امکانات سرمایشی و بیمارستان‌های مجهز برای زائران اربعین در نظر گرفته شده است، همچنین بین مسیر نجف تا کربلا چهار بیمارستان به صورت شبانه‌روزی و با تمام امکانات در خدمت زائران است.

کد خبر 780611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.