سقف افزایش اجاره‌بها در زاهدان ۲۲ درصد اعلام شد

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در زاهدان تا پایان سال‌جاری ۲۲ درصد تعیین شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، ابوالفضل مهدیار با بیان اینکه سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در زاهدان تا پایان سال‌جاری ۲۲ درصد تعیین شده است، اظهار کرد: بر این اساس، بنگاه‌های معاملات املاک ملزم هستند در قراردادهایی که ثبت می‌کنند، سقف افزایش اجاره بها را رعایت کنند.

وی افزود: چنانچه موجر، سقف اجاره‌بها را رعایت نکند، بر اساس تبصره (یک) ماده (هفت) قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها، مشمول معافیت‌های مالیاتی نمی‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در صورت رعایت نکردن نرخ افزایش اجاره‌بهای سالانه توسط موجر در صورت شکایت مستأجر تا پس از پنج سال بعد از انعقاد قرارداد و احراز تخلف توسط مرجع صالح، موجر جریمه می‌شود و باید نسبت به پرداخت مبالغ اضافه دریافت شده به عنوان جریمه به مستأجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اعلام شده از سوی شورای عالی مسکن اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، موجر نیز در صورت محکوم شدن از سوی مرجع صالح، علاوه بر بازگرداندن مبلغ اجاره مازاد دریافتی به مستأجر و رعایت حداکثر نرخ مجاز اجاره اعلام شده، به پرداخت جریمه به میزان سه برابر اجاره بهای غیرمجاز دریافتی ملزم خواهد شد.

کد خبر 780564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.