۱۱۹ مرکز زیر نظر بهزیستی در زنجان فعالیت می‌کند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۱۱۹ مرکز شامل مراکز مثبت زندگی، مشاوره، مراکز نگهداری در استان زنجان است.

روح‌الله خدابنده‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: ۱۱۹ مرکز شامل مراکز مثبت زندگی، مشاوره، مراکز نگهداری و ۶۸ مؤسسه انتفاعی و غیر انتفاعی تحت نظارت بهزیستی همواره در تلاش هستند.

وی افزود: فعالیت این مؤسسات در جهتی است تا بهزیستی را در ارتقای سطح رفاه گروه‌های محروم و آسیب‌پذیر جامعه و آگاهی‌رسانی به طبقات مختلف در مسیر توانمندسازی، بهتر زیستن و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی همراهی کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: بهزیستی یکی از موفق‌ترین سازمان‌ها در واگذاری خدمات به بخش غیردولتی است و هم اکنون نزدیک به ۹۰ درصد فعالیت‌های این دستگاه به سمن‌ها واگذار شده است.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های مراکز اجتماعی گفت: ساماندهی گروه‌های آسیب دیده جامعه، کودکان بازمانده از تحصیل، زنان در معرض آسیب و کودکان کار، آموزش و آگاه‌سازی نوجوانان، جوانان و همه گروه‌های جامعه در زمینه شناخت اثرات زیان‌بار مواد مخدر و روان‌گردان‌ها از جمله فعالیت‌های اثر بخش تشکل‌های مردم نهاد است.

وی اظهار داشت: کاهش، کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، افزایش سطح سلامت و ارتقای فرهنگ عمومی سلامت روان جامعه و غیره از دیگر فعالیت‌های اثر بخش تشکل‌های مردم نهاد به شمار می‌رود.

خدابنده‌لو گفت: تمام اشخاص حقیقی و حقوقی دارای پروانه تأسیس از سازمان که متقاضی ایجاد مراکز غیردولتی، هم‌سو و مرتبط با اهداف سازمان هستند، باید برای ایجاد هر مرکز به طور جداگانه نسبت به اخذ موافقت اصولی و پروانه فعالیت اقدام کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان افزود: برای هر مؤسسه‌ای سه نوع مجوز (مجوز برای صاحب امتیاز، برای مسئول فنی و پروانه فعالیت) صادر می‌شود که در این راستا افراد باید شرایط و مدرک مرتبط را داشته باشند.

کد خبر 780558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.