فرصت‌های اقتصادی استان عادلانه توزیع شوند

امام جمعه سمنان گفت: توزیع عادلانه فرصت‌ها میان آحاد مردم و علاقه‌مندان فعالیت در بخش صنعت ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، شامگاه_دوشنبه بیست‌ودوم مرداد_ در دیدار با مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان اظهار کرد: حمایت از صنایع کوچک صرفاً از جنبه اشتغال‌زایی نباید ارزیابی شود، بلکه فعالیت هر واحد صنعتی به معنای عزت‌بخشی به نوع انسان است.

وی با تاکید بر اهمیت تسهیلگری در بخش صنعت افزود: متولیان بخش صنعت باید تمام دغدغه خود را در جهت تسهیل کسب‌وکارهای خرد صنعتی به‌کار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان احداث واحدهای کوچک کارگاهی در شهرک‌های صنعتی استان را امری پسندیده و قابل تقدیر عنوان کرد و گفت: در برخی موارد، صاحبان ایده و فکر نیازمند حمایت مالی و جذب سرمایه‌گذار هستند که مسئولان بخش صنعت باید در این خصوص نیز چاره‌اندیشی کنند.

مطیعی با بیان اینکه ایجاد رفاه نسبی در استان سمنان باید هدف تمام مسئولان دستگاه‌های اقتصادی قرار گیرد، تصریح کرد: قطعاً اگر استان در شاخص‌های اقتصادی سرآمد باشد، همه ما به زندگی در این استان افتخار خواهیم کرد.

وی با اشاره به دغدغه صنعتگران استان برای رفع چالش‌های تأمین انرژی گفت: از آنجا که علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد از همین امروز باید برای تأمین گاز صنایع در زمستان و برق صنایع در تابستان آتی برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه سمنان، اهتمام مسئولان در سطوح ملی و استانی برای تأمین زیرساخت‌های انرژی را ضروری دانست و اظهار کرد: صنایع بزرگ مستقر در استان نیز می‌توانند با هدف تأمین نیاز استان، در حوزه زیرساخت‌های انرژی سرمایه‌گذاری کنند.

مطیعی همچنین با تاکید بر شناسایی استعدادهای موجود در صنعت استان گفت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در استان، متناسب با نیازها شناسایی و به صاحبان سرمایه و تجربه معرفی شود که یکی از نمونه‌های بارز آن تکمیل زنجیره تأمین قطعات صنایع خودروسازی است.

امام جمعه سمنان توزیع عادلانه فرصت‌ها میان آحاد مردم و علاقه‌مندان فعالیت در بخش صنعت را ضروری دانست و افزود: بر اساس آموزه‌های اسلامی حمایت از واحدهای کوچک اقتصادی هیچ منافاتی با حمایت از بنگاه‌های بزرگ ندارد، از این رو امیدواریم مسئولان صنعت استان با حمایت‌های خود، زمینه رشد و توسعه واحدهای کوچک را فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در استان در با تاکید بر اینکه تغییر دولت‌ها و رؤسای جمهور نباید باعث ایجاد وقفه در فعالیت‌های بخش صنعت شود، خاطرنشان کرد: معطّل نگهداشتن فعالیت‌ها به دلیل تحولات سیاسی و مقطعی، آفت بزرگی است که اقتصاد کشور را تهدید می‌کند و سبب تحمیل خسارت به صاحبان صنایع می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» تصریح کرد: هر شخصی در جبهه اقتصادی فعالیت کند، قطعاً زمینه سرافرازی ایران اسلامی را فراهم کرده است و از این جهت مشمول پاداش خداوند متعال نیز خواهد شد.

کد خبر 780513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.