وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در دست‌انداز مخالفان و موافقان

رئیس دولت چهاردهم، فرزانه صادق مالواجرد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی کرده است. هرکدام از وزیران پیشنهادی دارای سوابق اجرایی هستند که با نظرات کارشناسی متعدد بررسی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم، فرزانه صادق مالواجرد را به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مجلس معرفی کرده است. هرکدام از وزیران پیشنهادی دارای سوابق اجرایی هستند که با نظرات کارشناسی متعدد بررسی می‌شوند.

در همین راستا مجید گودرزی، کارشناس مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم پس از انتخاب آقای پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور، کابینه‌ای مشابه با دولت آقای روحانی بود. و یکی از دغدغه‌های فعالین حوزه مسکن، ادامه سیاست‌های غلط دولت یازدهم و دوازدهم در بخش مسکن در دولت چهاردهم است.

کارشناس مسکن گفت: این نگرانی وجود دارد که اگر مجلس به ایشان رأی اعتماد بدهد، به دلیل مخالفتشان با نهضت ملی مسکن، بخش بزرگی از تعهدات دولت باعث بحران برای دو میلیون و هفتصد هزار متقاضی خواهد شد و اگر رأی اعتماد ندهند، مجلس به اعتماد نکردن به مدیران زن متهم می‌شود.

گودرزی تاکید کرد: این موضوع خود چالشی برای مجلس است که به وزیری رأی دهد که طرح و بحران مسکن را نادیده بگیرد و نسبت به تعهدات دولت در این بخش، بنا بر خلف وعده و عدم انجام تعهدات، بی‌توجه باشد.

وی گفت: از فراکسیون زنان مجلس می‌خواهیم که بررسی بیشتری درباره خانم صادق مالواجرد داشته باشد، چرا که ما با حضور یک وزیر توانمند، حتی اگر بانو باشد، مخالفتی نداریم و صددرصد موافق حضور بانوان در این عرصه هستیم؛ اما وی با نهضت ملی مسکن مخالف هستند و این باعث افزایش تقاضا در بازار مسکن خواهد شد و همچنین ناکارآمدی دولت در بخش طرح‌های ملی مسکن را به دنبال خواهد داشت.

کارشناس مسکن در پایان اظهار کرد: امیدواریم که رئیس جمهور با تعامل سازنده‌ای که بین مجلس و دولت وجود دارد و بنا به توصیه‌های رهبری در خصوص همکاری دولت و مجلس، این موضوع را قدر بدانند و سعی کنند شیطنت‌های سیاسی را که با هدف خدشه به روابط مجلس و دولت و از طرفی تشدید چالش و بحران مسکن است، خنثی کنند. زمانی که تعهدی از سوی دولت مطرح و به آن عمل نمی‌شود، باعث ناکارآمدی خواهد شد. امیدواریم که تعداد کاندیداهای بانوان بیشتر شود، چرا که زنان توانمند بسیاری در کشور داریم.

نماینده مجلس: فضای مجلس برای انتخاب وی به عنوان وزیر راه و شهرسازی مساعد شده است

همچنین زینب قیصری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر گفت: با توجه به تحصیلات مرتبط فرزانه صادق مالواجرد در رشته شهرسازی و نقش راهبری و استراتژیکی که در سکانداری وزارت راه و شهرسازی در صورت انتخاب ایفا می‌کند و با توجه به برنامه‌ای که در کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارائه کرد، فضای مجلس برای انتخاب وی به عنوان وزیر راه و شهرسازی مساعد شده است.

وی ادامه‌داد: هرچند وزارت راه و شهرسازی وزارتخانه عریض و طویل و با مسئولیت‌های متنوعی است که نشان دهنده حجم بالای کار در این وزارتخانه است، اما به نظر می‌رسد انتخاب معاونان زبده و با تجربه در بخش‌های مختلف می‌تواند به پیشبرد اهداف صادق‌مالواجرد در صورت انتخاب به عنوان وزیر راه و شهرسازی کمک ویژه‌ای کند.

همچنین عبدالجلال ای ری در گفت‌وگویی با اشاره به جلسه بررسی گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خانم مالواجرد وعده پیگیری نهضت ملی مسکن مطابق با قانون جهش تولید مسکن و برنامه هفتم را به نماینده‌ها داد.

به گزارش ایمنا، صادق مالواجرد هم اکنون به عنوان مشاور شهرسازی و معماری مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی مشغول فعالیت است.

فرزانه صادق دارای مدرک کارشناسی ارشد پیوسته معماری از دانشگاه تهران و دکترای شهرسازی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات است که دارای ۲۸ سال سابقه کار بوده و به جز مدت کوتاهی که در شهرداری تهران اشتغال به کار داشت، بخش عمده سوابق خدمتی وی در وزارت راه و شهرسازی بوده است.

کد خبر 780491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.