تحقق شعار مستلزم حرکت مدیران بر مدار برنامه‌ریزی است

بازرس کل استان کردستان گفت: تحقق جهش تولید و شعار سال منوط به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف مدیران اجرایی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی بازرسی کل استان کردستان عیسی هواسی، بعدازظهر _دوشنبه بیست‌ودوم مرداد_ در اولین کمیسیون علمی - تخصصی با محوریت (راهکارهای تحقق شعار سال با موضوع جهش تولید با مشارکت مردم) در جمع دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهی؛ بر اهمیت شعار سال و لزوم اجرایی شدن آن با مشارکت مردم تاکید کرد.

وی با استناد به نام‌گذاری سال‌های اخیر توسط رهبر فرزانه انقلاب؛ اقتصاد را محور اصلی تأکیدات رهبر دانست که نیازمند اهتمام ویژه مدیران استان به این موضوع است.

بازرس کل کردستان با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های اجرایی در استان، گفت: تحقق جهش تولید منوط به برنامه‌ریزی و تلاش مضاعف مدیران اجرایی است.

هواسی برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی را عامل همگرایی و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف دانست و ادامه داد: انگیزه، ابتکار و جسارت مدیران لازمه پیشبرد کارها است و از مدیران دستگاه‌های اجرایی می‌خواهیم بر اساس ظرفیت‌های موجود در مجموعه‌های خود به حل مشکلات اقتصادی استان کمک کنند.

وی با اشاره به نقش بازرسی کل استان در حوزه نظارت، اضافه کرد: بازرسی استان در راستای نیل به اهداف شعار در کنار دستگاه‌های می‌ایستد و در اجرای صحیح برنامه. ها و قوانین مربوط حامی آن‌ها خواهد بود.

بازرس کل کردستان در ادامه با اشاره به ۱۸۴ گزارش آسیب شناسی تهیه شده توسط این نهاد در سال ۱۴۰۲ در جریان برگزاری کمیسون‌های علمی- تخصصی؛ تلاش در راستای توسعه استان را اولویت خود دانست.

هواسی به موضوعات مهمی از جمله، تسهیل فرایندهای سرمایه‌گذاری خارجی با مشارکت سرمایه‌گذاری داخلی، تلاش برای انتقال حساب‌های مالی شرکت‌های بزرگ به داخل استان، استفاده از ظرفیت شبکه بانک‌های خصوصی، هدایت منابع مالی حاصل از فروش گندم و تکمیل چرخه‌های صنعت کشاورزی، استفاده از ظرفیت ۳۸۰۰۰ واحد صنفی استان، مدیریت درست منابع آبی استان و فرهنگ‌سازی توسط آموزش و پرورش اشاره کرد.

هواسی با تشکر از زحمات و تلاش همه مدیران تحقق این اهداف را در گروه خلاقیت و تلاش مجدانه مدیران دانست.

در این جلسه تعدادی از اساتید، نخبگان، مدیران و کارشناسان به اظهارنظر پیرامون اهم مشکلات در راستای تحقق شعار سال پرداخته و مقرر شد کمیته‌ای از افراد صاحب نظر دانشگاهی و اجرایی تشکیل و نسبت به تهیه گزارش‌های ادواری منظم به پیشنهادهای مؤثر اقدام کنند.

کد خبر 780481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.