افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در روز گذشته

میزان مصرف برق کشور روز گذشته «یکشنبه» در مقایسه با سال گذشته با رشد بیش از ۶ هزار مگاواتی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، میزان مصرف برق کشور همچنان در مصارف بالای ۷۰ هزار مگاوات قرار دارد که این میزان مصرف فشار زیادی بر شبکه تحمیل کرده و افزایش حوادث را به دنبال داشته است.

بر اساس گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران روز گذشته در ساعت ۱۴ و ۱۲ دقیقه عدد مصرف برق به ۷۹ هزار و ۱۷۳ مگاوات رسید. این میزان مصرف در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته که عدد مصرف ۷۲ هزار و ۵۸۳ مگاوات بوده رشد ۶ هزار و ۵۹۰ مگاواتی دارد.

شب گذشته نیز در ساعت ۲۰ و ۳۱ دقیقه عدد مصرف به ۷۴ هزار و ۵۶۸ مگاوات رسید. سال گذشته در همین با زمانی عدد مصرف ۶۸ هزار و ۹۶۵ مگاوات بود که رشد ۵ هزار و ۶۰۳ مگاواتی دارد. این میزان مصرف فشار زیادی بر شبکه تحمیل کرده است.

علی‌اکبر محرابیان در ۱۹ مرداد با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشور و به دنبال آن ثبت رکوردهای بالای مصرف برق گفت: وقتی فشار زیادی به شبکه سراسری برق به لحاظ افزایش تقاضای مصرف وارد می‌شود، خطوط و پست‌ها اشباع می‌شوند و در چنین شرایطی احتمال بروز حادثه و ایجاد مشکل در فرایند برق‌رسانی افزایش می‌یابد.

وزیر نیرو با اشاره به برخی قطعی‌های برق در تهران در روزهای گذشته اضافه کرد: بروز حادثه در یکی از خطوط اصلی انتقال برق تهران و اشباع بودن سایر خطوط باعث شد نتوانیم از سایر خطوط برای جابه‌جایی بار به‌خوبی استفاده کنیم و به همین دلیل محدودیت‌های جزئی در برخی مناطق تهران رخ داد که البته گروه‌های واکنش سریع به‌سرعت این مشکل را برطرف کردند.

کد خبر 780445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهروند IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۳
    0 1
    حرف مفته .فنی نیست این حرف.نمودار پیک مصرف به حد صعودی منطقی نیست .موضوع به هر دلیلی سیاسیه .