تامین آب شرب پایدار برای زائران اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: با اقدامی جهادی و در کمتر از سه ماه، پروژه تامین آب شرب پایدار زائران اربعین حسینی در مرز باشماق شهرستان مریوان استان کردستان اجرایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی آبفا، محمد فرهاد اظهار کرد: در پروژه تأمین آب شرب برای زائران اربعین در مرز باشماق، حفر و تجهیز دو حلقه چاه، اجرای ۹.۵ کیلومتر خط انتقال، احداث مخزن ۵۰۰ مترمکعبی، برق‌رسانی و اتاقک سرچاهی در نظر گرفته شده که بخشی از این پروژه همچنان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در مجموع برای اجرای این پروژه آبرسانی ۴۳ میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: با اجرای این پروژه در مجموع ۶۷ لیتر بر ثانیه ظرفیت آبرسانی ایجاد می‌شود که پاسخگوی نیاز زائران اربعین حسینی است که از این مرز به سمت کربلا تردد می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین رسالت شرکت آبفا در این ایام، بحث تأمین آب کامل و کافی سالم و بهداشتی برای زائران و همچنین اجرا و ساماندهی شبکه فاضلاب به نحو شایسته بوده که در این راستا تدابیر لازم اتخاذ شده است.

فرهاد تاکید کرد: اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب، توزیع بطری‌های آب و انجام نمونه‌برداری از جمله اقداماتی است که با هدف تأمین آب شرب بهداشتی زائران اربعین حسینی در مرز باشماق مریوان اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش ساماندهی فاضلاب نیز خط انتقال به حجم ۷۰ مترمکعب در شبانه‌روز و به طول ۳۶۰ متر با هدف جمع‌آوری فاضلاب سطحی در پایانه مرزی باشماق با احداث پنج منهول با هزینه ۱.۳ میلیارد تومان اجرا شده است.

کد خبر 780287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.